دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: با دستور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، اساسنامه شورای راهبری پناهگاه حیات‌وحش و ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله به استانداران گلستان و مازندران ابلاغ شد.

دبیر و رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، از تعیین تعرفه تست تشخیصی کرونا (PCR) با کیت تولید داخل خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 3 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان استان به 353 نفر رسید.

حادثه سقوط از کوهستان در شهرستان تنگستان استان بوشهر، یک نفر فوتی بر جای گذاشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که پیشگیری و غربالگری امر مهمی است که باید به آن توجه جدی کرد، گفت: دولت به این امر پرداخته است و غربالگری تعداد یک‌میلیون و 100 هزار نفر نوزاد شیرخوار در سال 98 به منظور تشخیص و مداخله‌ی به‌هنگام در امر شنوایی با پوشش 92 درصدی موجب شده تا با پیشگیری از ناشنوایی حدود 2980 نوزاد شیرخوار در سال 98 روبه‌رو باشیم.

رئیس آتشنشانی شهرداری بیجار گفت: انفجار کپسول گاز مایع در محل دپوی سلیندرها و سوخت گیری غیرمجاز خودروهای دارای مخزن ال پی جی در منطقه شهری تخت بیجار، سه مصدوم و خسارت زیاد مالی برجای گذاشت.

پاییز امسال شهرهای زیادی از ایران بارش باران را تجربه کردند؛ از جنوب ایران تا شهرهای مرکزی مانند تهران. برگ‌های زرد و قرمز و نارنجی خیابان‌ها را پوشانده و جلوه‌تازه‌ای به این شهر داده‌اند؛ شهری که روزهای پرتلاطمی را پشت سر می‌گذراند. عکس‌های این گزارش از خیابان‌های فلسطین جنوبی، نادری، ایتالیا، بلوار کشاورز در نیمه آذرماه امسال ثبت شده‌اند؛ خیابان‌هایی که همیشه به درختان بلند و زیبایشان...

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره برداری، بسترساز کاهش افت آبخوان و مصرف بهینه منابع آبی استان هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست صمیمی با نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد افراد دارای معلولیت، طی تماس تلفنی با رئیس دیوان محاسبات کشور، خواستار برقراری حق عائله‌مندی برای زنان سرپرست‌خانوار فاقد فرزند و مجرد، بالاخص افراد دارای معلولیت شد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا درباره جلوگیری از فعالیت سایت‌های شرط بندی در اینستاگرام اظهار کرد: در گام نخست باید تقاضای افراد و انگیزه مصرف کاربران در سایت‌های قمار را کاهش دهیم و این امر نیازمند فرهنگ سازی است. از سوی دیگر نیازمندیم در حوزه قوانین بانکی و حقوقی نسبت به فعالیت این سایت‌ها اهتمام بیشتری بورزیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگزاری‌های رسمی سازمان تامین اجتماعی گفت: برون سپاری و غیرحضوری شدن خدمات تأمین اجتماعی برای تسهیل خدمت رسانی به مردم در دستور کار این سازمان قرار گرفته است و ما از توسعه خدمات غیرحضوری استقبال می‌کنیم.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزرات کشور با بیان اینکه توسعه بایستی امری درون زا باشد، گفت: امروز محور توسعه مردم هستند وباید نهادهای اجرایی در کشور نقش تسهیل گری ایفا کنند.

رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به نیاز قرارگاه جهادگران سلامت نرجس خاتون (س) به یک جایگاه تعریف شده در بیمارستان ها گفت: با تعریف یک هویت برای این قرارگاه از همپوشانی فعالیت های نیروهای جهادی اجتناب می شود.

معاون میراث فرهنگی استان تهران می‌گوید: هنوز توافقی با مالک خانه زند نوابی به دست نیاورده‌ایم، اما امیدواریم در جلسات بعدی با شهرداری و مالک بتوانیم با مالک بنا به توافق رسیده و باقی‌مانده‌های این بنای تاریخی را حفظ کنیم‌.

معاون هماهنگ کننده ناجا از واریز پاداش پایان خدمت کارکنان ناجا که در سال 98 بازنشسته شده‌اند، خبر داد.

فرمانده مرزبانی ناجا از کشف بیش از یک تن و 500 کیلوگرم مواد مخدر توسط مرزداران استان سیستان و بلوچستان در مرزهای جنوب شرق کشور خبر داد.