دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو تن از اعضای باند پنج نفره سارقان منزل و کشف دو فقره سرقت به ارزش تقریبی 50 میلیارد ریالی خبر داد.

رئیس شورای شهر تهران از برگزاری جلسه با مجمع نمایندگان تهران در مجلس برای رایزنی افزایش بودجه حمل و نقل عمومی تهران خبر داد.

کره جنوبی از برنامه ریزی خرید واکسن کووید -19 برای 44 میلیون نفر از جمعیت این کشور خبر داد.

مسئول واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت جم مطرح کرد: زنان باردار با بروز علائم احتمالی از جمله تب، سرفه یا مشکل در تنفس، آن را به مراقبین سلامت، بهورزان یا هر ارائه‌دهنده دیگر خدمت مانند پزشک یا مامایی که تحت پوشش او می‌باشند اطلاع دهند.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل به حذف نام شورا از مصوبه مجلس در خصوص اخذ عوارض واکنش نشان داد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری راننده کامیونی که 100 فقره سرقت باطری خودرو را مرتکب شده بود، خبر داد و گفت: تا کنون 19 تن از مالباختگان شناسایی شده اند.

سحنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک توسط تمام گروه‌های سنی، شرایط استفاده از ماسک توسط کودکان را توضیح داد.

مشکلات حاد یا مزمن روانی، از عوارض مهم و بعضا پایدار وقوع رویدادهای وهم برانگیزی نظیر آندمی و اپیدمی و پاندمی بیماری‌های واگیر محسوب می‌شود؛ موضوعی که امروز به واسطه شیوع جهانی کووید19، به عنوان یک دغدغه، ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 11023 مورد جدید کووید -19 در کشور طی 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: 5780 بیمار نیز در وضعیت شدید این بیماری در مراکز درمانی به سر می برند.

مشاور دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد: اگر نظام ارزشیابی چه در آموزش و پرورش و چه در نظام آموزش عالی تغییر کند خود مولد تحول خواهد بود اما در جامعه ای که به صورت حافظه محوری سنجش انجام گیرد، نباید بیش از این توقع داشت که مهارت خودنمایی کند و تنها دانسته های ذهنی خودنمایی خواهد کرد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمراز امدادرسانی به 4هزار و 857 نفر در سوانح‌جوی 48ساعت گذشته خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، سیلاب 16 آذر ماه 1399 به میزان 38 میلیارد تومان به راه‌های این استان خسارت وارد کرده است.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها گفت: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری با ظرفیت استحصال 530 مترمکعب باران در هکتار در مناطق کوهستانی و ظرفیت نفوذ بیش از 1000 مترمکعب سیلاب در هکتار در مناطق کم‌شیب و عرصه آبخوان‌ها نقش موثری در کاهش مخاطرات سیل و افزایش تغذیه آبخوان‌های زیرزمینی ایفا می‌کنند.

سخنگوی‌شورای شهرتهران از برخی طرحها و اقدامات مجلس شورای اسلامی که موجب تضعیف شوراها می شود، گلایه کرد و گفت: میراث مردم سالاری دینی را خدشه دار نکنیم.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران طی تذکراتی به شهرداری تهران از طولانی شدن اجرای تصمیمات اتخاذ شده در حوزه شهرسازی و معماری و عدم همکاری شورای عالی شهرسازی و معماری با مدیریت شهری تهران در برخی موارد انتقاد کرد.

دبیر علمی بخش پایه نهمین کنگره بین‌المللی علوم اعصاب پایه و بالینی ایران گفت: ویروس کووید 19 اثرات ناشناخته‌ای بر روی سیستم عصبی افراد به همراه دارد و مطالعاتی در جهان در این زمینه آغاز شده که به طور مثال این ویروس چقدر می‌تواند بر روی بروز بیماری‌هایی مانند افسردگی، فعالیت‌های شناختی و آلزایمر تأثیرگذار باشد.