دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

یک متخصص بیماری‌های کلیوی گفت: سفت شدن بافت کلیه یا فیبروز با پاتوبیولوژی مشخص می‌شود و بامعاینه بالینی نمی‌توان آن را تشخیص داد.

معاون توسعه و پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تأکید بر اینکه شناسایی منابع آلاینده وظیفه قانونی سازمان حفاظت محیط زیست است، تصریح کرد: این این اداره کل نیز در جهت حل این معضل، پروژه‌ای برای شناسایی علل بوی نامطبوع تهران شامل بررسی کانون‌های انتشار بو تعریف کرده است تا با انجام آزمایشات لازم میزان گازهای آلاینده اندازه‌گیری و راهکارهای لازم احصا و ارائه شوند.

شبکه رادیویی جوان برنامه «بسته پیشنهادی» را با موضوع مراقبت‌ها و مسائل بهداشتی پیرامون کرونا و طب سنتی روی آنتن می‌برد.

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: به دنبال همسان‌سازی حقوق نیروهای شرکت شهربان و حریم‌بان با نیروهای هادیان شهر هستیم.

مقامات هند اعلام کردند که وزارت بهداشت این کشور گزارش اولیه در مورد بیماری ناشناخته در این کشور را ارائه خواهد کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: فرهنگ و هنر برای انسجام اجتماعی و هویت کشور اهمیت و ضرورت دارد. در شرایطی که جوامع درگیر بحران های روحی و روانی فردی و جمعی هستند، این فرهنگ و هنر است که می تواند باعث انسجام اجتماعی و همدردی و همدلی اقشار گوناگون شود و روح و خرد جمعی را در مقابله با بحران ها بسیج کند.

مدیر کارگروه ملی مقابله با پدیده گرد و غبار کشور گفت: در لایحه بودجه سال 1400 به‌صورت مستقیم به بودجه مقابله با پدیده گرد و غبار اشاره نشده است اما پیش‌بینی می‌شود که این بودجه تقریبا مشابه بودجه سال 1399 باشد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 281 مجرم حرفه ای در پایتخت خبر داد و در عین حال نسبت به فعالیت شرکت های لیزینگی خودرو نیز هشدار داد.

پس از رکوردهای مداوم مرگ و میر کرونا در کشور و به دنبال آن اعمال محدودیتهای سختگیرانه از اول تا 14 آذرماه، نظارت بر رعایت این محدودیتها بویژه از سوی مشاغل هدف، تشدید شد و بر همین اساس هم به اذعان معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، طی دو هفته گذشته 2هزار و 25 واحد صنفی متخلف تعطیل و 21هزار و 700 اخطار کتبی نیز برای متخلفان صادر شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر ضرورت رعایت ساعات ممنوعه تردد در پایتخت گفت: خودروهایی که از ساعت 21 تا 4 بامداد در معابر پایتخت تردد می کنند جریمه خواهند شد.

در راستای ارتقاء و بهبود مستمر در نحوه ارائه خدمات غیرحضوری، امکان استعلام مراجع برون سازمانی در خصوص بررسی وضعیت بیمه‌ای افراد (بیمه‌شده و مستمری‌بگیر) از طریق درگاه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی فراهم شد

با آغاز اجرای برنامه واکسیناسیون گسترده، اولین گروه از مردم این کشور واکسن کروناویروس را دریافت می‌کنند.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه اخیرا عرضه انسولین با ثبت کد ملی بیمار به همراه UID دارو در سامانه تیتک صورت می گیرد، گفت: با این روش دارو تنها در اختیار بیماران قرار گرفته و نشت دارو به حداقل می رسد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از انتخاب برگزیده‌های نهایی بیست و دومین جشنواره جوان خوارزمی (بخش دانش آموزی) خبر داد.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران بر لزوم «اجرایی کردن بند "د" ماده 2 آئین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه و تشویق اشخاصی که تخلفات را گزارش می کنند»، تاکید کرد.

سامانی معاون هماهنگی و سخنگوی وزارت کشور از ارسال آیین نامه نظام پایش و ارزیابی مدیریت بحران به معاون اول رئیس جمهور به منظور طرح و تصویب در هیئت وزیران خبر داد.