دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری فردی که همکار خود را به ضرب پتک به قتل رسانده بود، خبر داد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بیش از 8650 روستا و 450 شهر در معرض سیلاب‌ها قرار دارند. گرد و غبار و سیلاب‌ها علاوه بر فرسایش خاک حاصلخیز، بسیاری از زیرساخت‌ها، سکونتگاه‌ها و اراضی کشاورزی را هم در معرض خطر قرار می‌دهند و مجموعه این عوامل باعث عدم امنیت زیستی، غذایی و ملی می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو گفت: خدمت‌رسانی به شهروندان در متروی تهران با وجود تحریم‌ها و نوسانات ارزی و عدم تامین نقدینگی با استفاده از تمامی ظرفیت ناوگان در خطوط هفتگانه انجام می گیرد.

مدیرکل زنان و خانواده استانداری تهران، توانمندسازی زنان در ندامتگاه ها و ارائه آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای را عامل ضروری برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی پیش روی آنان بعد از خروج از زندان دانست.

مدیرعامل موسسه دانشمند وابسته به بنیاد مستضعفان از بکارگیری توان علمی شرکت های دانش بنیان و نخبگان برای اجرای ماموریت محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در سراسر کشور خبر داد و گفت: با همکاری یک شرکت دانش بنیان، برای نخستین بار در ایران، دستگاه گندزدایی از آب، بدون استفاده از کلر ساخته شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران فرآیند اجرایی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تهران را تشریح کرد.

اولین بارش برف پاییزه در شهرک تاریخی ماسوله، این منطقه را کاملا سفیدپوش کرده است. این شهر تاریخی ماسوله به دلیل جاذبه‌های طبیعی در زمان بارش برف مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد. در حال حاضر در شهر تاریخی ماسوله، قریب به 700 بنای ارزشمند وجود دارد که بیش از 200 بنا از این میان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بیش از یک تن کوکائین مخفی‌شده در محموله تفاله موز در یکی از بنادر انگلیس کشف شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال جاری حق پرستاری با 2.5 برابر افزایش از 200 هزار تومان به 554 هزار تومان رسید که امیدواریم یارانه مراکز غیردولتی نیز همچون سال گذشته با تصویب هیئت وزیران 20 درصد افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از رشد 21 درصدی اعتبارات عمرانی سازمان نوسازی مدارس کشور در لایحه بودجه 1400 خبر داد.

نوید توزیع گسترده واکسن کرونا هر از گاهی رسانه‌های جهان را از تلخی نجات می‌دهد. رسانه‌هایی که این روزها بیشتر درگیر اعلام وضعیت کشورهای مختلف جهان در مبارزه با ویروس کرونا هستند، حالا حامل خبرهای خوشی از آمدن واکسن این ویروس مرگبار شده‌اند اما باز هم این احتمال مطرح می شود که واکنس کرونا نمی تواند به کلی این بیماری را ریشه کن کند.

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج تا دو متر در خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار داد.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها گفت: 67 درصد آبخوان‌های کشور در مناطق مهم در شرایط بحرانی قرار دارند اما هنوز فرصت برای احیای آن‌ها است و نیاز داریم که با برنامه‌ای جامع بارش و سیلاب‌ها را به درون زمین هدایت کنیم.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، از اختصاص 3 هزار و 830 میلیارد تومان اعتبار اجرای برنامه پزشک خانواده روستایی در سال جاری خبر داد.

مدیر پایگاه پژوهشی قلعه فلک الافلاک از کشف بخشی از آجر فرش قدیمی در باغ گلستان خرم‌آباد خبر داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: موفقیت استان در کنترل کرونا مثمرثمر واقع و باعث شد تا هفته آینده هیچ شهرستان قرمزی در سطح استان نخواهیم داشت.