دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی وزارت بهداشت از کاهش 40 درصدی تردد در محدودیت های اخیر کرونایی خبر داد و وضعیت جریمه متخلفان را تشریح کرد.

نایب رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: سال‌ها عدم پرداخت سهم دولت، از دلایل گسترش کرونا در سرویس حمل و نقل عمومی است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه در شرایط کرونا همه ظرفیت های سازمانی را به کار گرفتیم تا آموزش با کیفیت را به سوادآموزان ارائه کنیم گفت: از جمله این ظرفیت ها سامانه سوادآموزی تحت وب، پورتال سازمان، شبکه‌های اجتماعی از جمله شاد و تماس تلفنی آموزش دهنده‌ها با سوادآموزان است و تلاش می کنیم آموزش تلویزیونی را از ابتدای دی ماه مجدد از سرگیریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ماندگاری هوای سرد در کشور خبر داد و گفت: بارش‌ها در کشور کماکان ادامه دارد و طی روز پنجشنبه (20 آذر) در تهران بارش برف خواهیم داشت.

اداره ملی هواشناسی انگلیس پیش‌بینی کرده است که با ادامه روند فعلی گرم شدن زمین، نشستن برف روی زمین تا پایان قرن جاری ممکن است به قدری کم شود که برف‌بازی و سورتمه‌سواری به تاریخ بپیوندد.

آزمون ضمن خدمت دوره های توانمند سازی معلمان پایه های سوم، هشتم و طرح مبین همزمان با آغاز هفته قرآن، عترت و نماز برگزار می شود.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم‌اکنون (18 آذر) کیفیت هوای پایتخت در محدوده قابل قبول است این در حالیست که کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس طی روز پیش‌بینی می‌شود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران از آستان قدس، بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان خواست تا برای تامین تبلت سه میلیون دانش آموزی که امکانات مالی برای تهیه گوشی‌های هوشمند را ندارند، اقدام کنند.

آمار جهانی مبتلایان به کروناویروس تاکنون به 67 میلیون و 939 هزار و 559 نفر رسیده و مرگ یک میلیون و 550 هزار و 272 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

یک روانپزشک گفت که حدود 20 درصد از مبتلایان به کرونا بعد از سه ماه دچار اختلالات روانپزشکی از جمله اضطراب، افسردگی، بی‌خوابی و دمانس شده‌اند، همچنین بروز این اختلالات در مبتلایان به کووید19 دو برابر بیشتر از بیماران مبتلا به سایر بیماری‌ها در همین دوره بوده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه اکنون در عرصه فضای مجازی و استفاده از شبکه شاد 40 درصد دانش آموزان ما و 30 درصد دانش آموزان در حوزه عمومی ابزار هوشمند ندارند که نابرابری دیجیتالی را به دنبال دارد گفت: گرچه نگاه ما تداوم آموزش و پوشش حداکثری بوده است و اگر ابزار هوشمند هم نداشتند از سایر روش ها مانند درسنامه، آموزش را ارائه دادیم.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مرگ 9 تن در سیل سه استان خبر داد.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح سه‌شنبه (18 آذر) به حدود 68 میلیون نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از مرز یک میلیون و 550 هزار نفر عبور کرد. در حال حاضر آمریکا با بیش از 15 میلیون و 369 هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید -19 هم‌اکنون...

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر آموزش و حساس سازی کودکان نسبت به رعایت بهداشت فردی و عمومی، چگونگی تشخیص بیماری آنفلوانزای فصلی با کووید 19‌در کودکان را توضیح داد.

تیم سلامت روان مرکز بهداشت شرق تهران از شناسایی 133 پاتوق فعال معتادان تزریقی در منطقه شرق تهران خبر داد.

متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: افراد پس از یک بار ابتلا به کرونا در مقابل ابتلای مجدد، مصونیت ندارند و امکان ابتلای شدیدتر به ویروس وجود دارد.