دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مدرس ارشد و دکترای علوم زیست پزشکی دانشگاه برونل لندن گفت: زنان لنفوسیت های B تولید کننده آنتی بادی بیشتری دارند و به طور کلی آنتی بادی بیشتری تولید می کنند بنابراین ممکن است زنان به عنوان یک نتیجه، پاسخ اندازه گیری شده موثرتری به SARS-CoV-2 نشان دهند، در حالی که پاسخ مردان نامنظم تر است به گونه ای که در ابتدا ناکارآمد، سپس در حین عفونت حاد، شدید اما پس از عفونت با سرعت بیشتری ناپدید...

پاییز که می‌شود دشتستانی‌ها ته دلشان می‌لرزد، به گذشته فکر می‌کنند، تا جایی که یادشان می‌آید هر چه سیل و زلزله بوده همین حوالی آذر تجربه‌اش را از سر گذرانده‌اند... این بار هم شانزدهم آذر بود که سیل به جان دشتستان زد!

همواره شاهد وقوع آتش سوزی هایی درانبارها، ساختمان های مسکونی، مجتمع های تجاری و... در پایتخت بوده ایم که اگر با عملیات به موقع آتش نشانان مواجه نمی شد خسارت مالی و جانی بسیاری بر جای می گذاشت. وقوع مکرر این حادثه ها باعث می شود که نگاهی دوباره به اهمیت استفاده از سیستم های اعلام و اطفا حریق داشته باشیم.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن اشاره به اقدامات این اداره کل برای تهیه اطلس آلاینده‌های مناطق 22 گانه شهر تهران گفت: بسیاری از نقاط و منابع آلاینده در حریم شهرها قرار دارند بنابراین شناسایی منابع آلاینده در حریم پایتخت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره عمده ترین شکایات از مدارس و روند رسیدگی ها گفت: از بررسی آمار شکایات ثبت شده در سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و نیز گزارش های رسیده از شروع سال تحصیلی جاری تاکنون، عمده شکایات، با موضوع "اداری" بوده و پس از آن مربوط به امور "آموزشی" شامل آموزش های مجازی، برنامه شاد، دستورالعمل های مربوط به دوره کرونا و......

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به افزایش شیوع کرونا در صورت برگزاری دورهمی های خانوادگی و تجمعات، گفت: به محض اینکه مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بیخیال شوند، دوباره بیماری اوج خواهد گرفت.

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که نزدیک به یک سوم از مردم انگلیس تمایلی به تزریق واکسن کروناویروس ندارند.

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: عفونت‌های مجاری ادراری و کلیوی به علت کوتاه بودن مجاری در خانم‌ها شایع‌تر از مردان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 2 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان استان به 350 نفر رسید.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت کرونا با تشریح اینکه بیماری کرونا در کشور به لطف مردم عزیز کشورمان و همت مسئولان در شرایط کنترل و مهار قرار گرفته؛ گفت: نباید با رهاسازی این بیماری، دوباره گرفتار پیامدهای این بیماری شویم.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از دستگیری پنج نفر از عوامل نزاع و درگیری در شهر برازجان خبر داد.

رئیس اداره هپاتیت وزارت بهداشت: حذف بیماری هپاتیت B و C در کشور مهمترین هدف راه اندازی این مراکز است.

با شکسته شدن لوله آب شیرین بخشی از خیابان امامزاده ابراهیم (ع) فرونشست.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی قزوین از مرگ یک جوان تاکستانی در اثر برخورد با قطار هنگام برداشتن عکس سلفی خبر داد.

در آخرین روزهای فصل پاییز، دوشنبه 17 آذرماه، بارش برف شمال تهران را سفید پوش کرد.

سازمان هلال احمر اعلام کرد: عوامل کانال تلگرامی «پیدا و پنهان» با تلاش و اقدامات انجام شده شناسایی و مورد پیگرد قضایی قرار گرفتند.