دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

با اعمال محدودیت‌های کرونایی نزدیک به 33 میلیون نفر از ساکنان ایالت کالیفرنیا خانه‌نشین شدند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون به منظور توسعه و تقویت شبکه دیتای استان 35میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

بارش شدید باران طی چند روز متوالی در اندونزی موجب جاری شدن سیل و زیر آب ماندن 17 هزار و 648 خانه در 226 روستا شد.

فرمانده سپاه ناحیه سنندج گفت: کتابخانه‌های عمومی در بخش فرهنگی طرح کرامت امری ضروری است و می تواند به حل مشکلات فرهنگی در این مناطق منجر شود.

نشست گرامیداشت روز دانشجو به همت جهاد دانشگاهی استان با همکاری دفتر نماینده ولی فقیه و دانشگاه‌های استان کردستان امروز در سنندج برگزار شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در واکنش به تغییر صورت گرفته در متن داستان «سفرنامه اصفهان» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی در متن کتاب فارسی پایه هفتم، از اصلاح و برگرداندن متن اصیل داستان به کتاب درسی سال تحصیلی آینده خبر داد.

رییس کمیته غذا و داروی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به عضویتش در کمیته تولید واکسن گفت که بدون شک تولید واکسن برکات بسیاری برای حال و آینده سلامت و صنعت داروسازی کشور خواهد داشت، البته برای سلامتی مردم معطل نخواهیم ماند.

پس از ورود بسیاری از شهرهای ایران به شرایط هشدار قرمز کرونا در پاییز 99، محدودیت‌هایی برای دست‌کم دو هفته آغاز شد. با توجه به کاهش نسبی آمار ابتلا و مرگ‌ومیر و ضرورت رسیدن به شرایط پایدار، این محدودیت‌ها در اغلب مناطق با سطح هشدار نارنجی ادامه یافت. در مناطق نارنجی، همچنان محدودیت‌های تردد باید اعمال شود اما مشاغل گروه دو نیز مانند گروه یک توانسته‌اند از 15 آذر فعالیت خود را از سر بگیرند....

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، بیست و یکمین سالروز تأسیس خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا" را به مدیران، خبرنگاران و دست اندرکاران پرتلاش آن رسانه تبریک گفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از آزاد شدن محیط‌بان همدانی خبر داد و گفت: خوشبختانه با اقدامات و حمایت‌های صورت‌گرفته و پیگیری‌های قضایی و قانونی، روز گذشته - یکشنبه 16 آذرماه - محیط‌بان همدانی آزاد شد.

جلسه شورای اطلاع رسانی قم روز دوشنبه به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم برگزار شد و در آن با اشاره به روند اجرای محدودیت های دو هفته ای کرونا از رعایت پروتکلهای بهداشتی و تغییر سبک و رفتار جمعی به عنوان تنها راهکار قطعی غلبه بر کرونا تاکید شد.

گروهی از محققان یک شرکت دانش‌بنیان سامانه بومی و رایگان آموزش آنلاین مدارس را برای انجام امور آموزشی و پرورشی مدارس عرضه کردند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سیستم سلامت در بحران کرونا سختی‌های بسیار زیادی را متحمل شده و در تولید واکسن نیز به‌خوبی پیش رفته و امیدواریم نتیجه‌بخش باشد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به کمبود نیروی پرستار در کشور گفت: این درحالیست که حدود 40 هزار پرستار در کشور به کرونا مبتلا و قرنطینه شدند و با خروج آن‌ها از سیستم، فشار بر روی مابقی پرستاران مضاعف شده است.

نوعی بیماری ناشناخته در هند ده‌ها نفر را روانه بیمارستان کرد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از جانباختن هفت تن در سیل استان های بوشهر و هرمزگان خبر داد.