دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از کشف 207 کیلو و 750 گرم شیشه، دستگیری دو متهم و توقیف دو خودرو در عملیات مشترک پلیس استان کرمان و سمنان خبر داد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: به منظور پیشگیری از اختلال در سامانه نسخه الکترونیک هرنوع ارتقاء و اصلاح سامانه طی ساعات 12 و نیم شب تا 6 صبح انجام می‌شود و پیگیری لازم برای همکاری بیمه‌های تکمیلی و اتصال آنها به سامانه نسخه الکترونیک درحال انجام است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از تخلیه آب 70 واحد مسکونی که دچار آبگرفتگی شده بودند خبر داد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: با هدف پیشگیری از فرسایش و حفاظت خاک 23 هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز استان تهران در سال جاری در قالب پروژه‌های مکانیکی زیر پوشش عملیات آبخیزداری قرار گرفته است.

این روزها بیشتر از گذشته به خودمراقبتی راه‌های افزایش ایمنی و ارتقاء سطح سلامت خود فکر می‌کنیم، اما اینکه چه راه‌ها و شیوه‌هایی را برای مراقبت از خود، مدنظر و مورد تایید کارشناسان است، پرسش جدی‌تری محسوب می‌شود.

بسترهای هنری مانند هنرهای تجسمی، موسیقی و نوشتن خلاقانه ممکن است به بهبود افرادی که از مشکلات سلامت روان رنج می‌برند، به‌منظور به اشتراک گذاشتن شرح‌حال خود، کسب اعتمادبه‌نفس و درک از بیماری کمک کنند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تشریح آخرین وضعیت استان‌های درگیر سیل و مداخلات جوی از ارائه درخواست افزایش رقم وام‌های معیشتی و جبران خسارت سیل زدگان به دولت خبر داد.

بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش طی روز گذشته بیش از 630 هزار پخش زنده از برنامه‌های دانش‌آموزان و معلمان در شبکه شاد داشته‌ایم.

محققان دریافتند که استرس مادر ممکن است منجر به تولد زودرس شود و پیری بیولوژیکی کودک را تسریع کند.

پروژه پیاده راه سازی خیابان امیرکبیر اراک که پس از گذشت چهار ماه هنوز به پیشرفت قابل قبولی دست نیافته، اینروزها با چالش های جدی روبرو شده و همین امر باعث شده است که شورای شهر به موضوع ورود کند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی تاکید کرد که با کاهش تنوع مدارس، دانش آموزان با استعدادها و توانایی‌های گوناگون در کنار هم آموزش ببینند.

فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط‌زیست از آزادی محیط‌بان سعید مومیوند خبر داد.

یک روانپزشک اثرات استرس‌های ریز و مزمن نسبت به استرس‌های ناگهانی و شدید را مخرب‌تر دانست و مطرح کرد: استرس های ریز و مزمن می‌توانند تماشای فیلم‌های مستهجن، مصرف مواد مخدر و اعتیاد آور و خشونت را افزایش دهند، همچنین افسردگی و وقوع حمله های روان‌پریشی با تجربه استرس‌های ریز ایجاد می‌شوند.

کمبود دستگاه‌های اکسیژن‌ساز در بیمارستانی در پاکستان جان چند بیمار مبتلا به کووید -19 را گرفت.

رییس بیمارستان طرفه با تاکید بر اینکه نباید درمان برخی بیماری‌های چشمی را در روزهای کرونایی به تعویق بیاندازیم، گفت: پیگیری درمان بیماری‌هایی از جمله آب سیاه، آب مروارید پیشرفته و تومورهای داخل چشمی به هیچ وجه نباید مورد غفلت واقع شود، چراکه عوارض جبران ناپذیری در پی دارد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف 1600 تن مواد اولیه ساخت پلاستیک که در یکی از انبارهای واقع در جنوب تهران احتکار شده بود، خبر داد.