دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رییس پلیس پیشگیری ناجا از ارائه طرح پیوست انتظامی برای ساخت و سازها خبر داد و گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح دریافت پایان کار منوط به تاییدیه انتظامی پلیس خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: تا پایان امسال همه کلاس های درس آذربایجان غربی از سیستم های گرمایشی استاندارد بهره مند خواهند شد.

رئیس اداره طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج چند توصیه علمی طب سنتی در خصوص بیماری کروناویروس ارائه کرد.

یک متخصص طب اورژانس با اشاره به اینکه بهترین زمان برای انجام تست pcr روز دوم و سوم آشکار شدن علائم است، گفت: در فاز التهابی از روز پنجم تا ششم به بعد سی‌تی‌اسکن می‌تواند برای تشخیص بیماری کمک کند و حتی با تست منفی نیز می‌شود بیماری را تشخیص داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های بعمل آمده ضریب سرایت پذیری ویروس به یک و دو صدم رسیده است که بسیار خوب و امیدوارکننده است، گفت: آنچه امروز از اهمیت خاصی برخوردار است تداوم این روند و نادیده نگرفتن زحمات و سختی هایی است که طی این دو هفته متحمل شده‌ایم. مردم باید به گونه ای رفتار کنند که این وضعیت پایدار بماند و از بین نرود.

استاد زیست شناسی سلولی و بیماری های عفونی در کالج امپریال لندن گفت: در حالی که واکسن کووید هم اکنون یک واقعیت است اما به معنای بازگشت فوری به زندگی عادی و آن‌طوری که فکر می کنیم نخواهد بود و قطعا این بازگشت به عوامل مختلفی و جانبی زیادی بستگی دارد. در ابتدای کار هستیم و قطعا راه این سفر بازگشت به زندگی عادی کمی طولانی خواهد بود اما به نظر می رسد فرآیند بازگشت به زندگی قبل از کرونایی...

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: ویروس کرونا در این مدت جهش زیادی پیدا کرده به طوریکه ویروسی که هم اکنون با آن روبرو هستیم، دیگر ویروسی که از ووهان چین وارد شده باشد، نیست بلکه شبیه ویروس ایتالیایی شده که هم سرایت پذیری و هم مرگ و میر آن افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

عضو کمیته کشوری بیماری ایدز با اشاره به درمان‌های مشترک کرونا و اچ آی وی، گفت: در مراحل اولیه همه‌گیری کرونا، بیمار اچ آی وی مثبتی که دچار انواع شدید ویروس کرونا شود نداشتیم؛ چون عمدتا داروهای درمان ایدز پوشش محافظتی برای آنان در مقابل کرونا ایجاد کرده بود.

درپی انتشار خبر تلف شدن ماده ببر سفید باغ وحش ارم بر اثر نزاع با ببر بنگال نر این باغ وحش گمانه‌زنی‌های زیادی درباره علت مرگ این ببر شده است. یک کارشناس حیات وحش می‌گوید: جای تعجب دارد که باغ وحش ارم اعلام کرده است که ببر نر حصار بین دو قفس را شکسته و به ماده ببر سفید حمله کرده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده اعلام کرد: استفاده از ماسک برای متوقف کردن شیوع کروناویروس حتی در خانه نیز ضروری است.

دکتر مینو محرز - محقق اصلی پروژه تولید واکسن کرونای ایرانی و عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به جزییات روند تولید واکسن کرونای ایرانی که به تازگی مجوز سازمان غذا و دارو و کمیته اخلاق را برای ورود به فاز مطالعات انسانی دریافت کرده است، گفت: اگر نتایج مطالعات انسانی این واکسن هم مانند فاز حیوانی آن خوب و موفقیت‌آمیز باشد، امیدواریم تا اواخر تیر ماه به تولید برسد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تشریح آخرین مصوبات این ستاد، توضیحاتی درباره دستیابی به واکسن کرونا، طرح محله محور شهید سلیمانی و روند بیماری در کشور ارائه کرد.

درحالی که احیای دریاچه ارومیه یکی از برنامه‌های مهم رییس جمهوری از ابتدای دولت یازدهم بوده است، اعتبار درنظر گرفته شده برای این دریاچه طی سال 1400، حدود 498 میلیون تومان است و به گفته مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه برای اجرای پروژه‌های نرم‌افزاری و ادامه راه نجات دریاچه ارومیه به اعتبارات بیشتری نسبت به بودجه تعیین شده نیاز است.

رییس بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به اهداف طرح محله محور مقابله با کرونا تحت عنوان طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» و تاکید بر رایگان بودن ارائه خدمات در این طرح، گفت: در این طرح بیماری که شناسایی می‌شود نباید خودش راه بیفتد و به خانه برود باید آمبولانس او را به خانه برساند و یا برعکس به مراکز درمانی بیاورد.

رئیس جهاددانشگاهی کشور با قبول استعفای مهندس "چیا سهراب‌نژاد" در حکمی "اکبراسدی" را به عنوان سرپرست جهاددانشگاهی واحد کردستان منصوب کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با اشاره به درخواست برخی واحدهای صنعتی برای استخراج سرب از خاک های معدنی، تأکید کرد: ما به شدت با این اقدام مخالف هستیم، زیرا این فرآیند، پسماندهای صنعتی بسیار خطرناکی از خود به جا می گذارد که می تواند سرنوشت تلخی را برای قم رقم بزند.