یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مجری خط 3 متروی تهران در تشریح آخرین اخبار این خط، از افتتاح ایستگاه اقدسیه و بهره برداری از پست برق قلعه مرغی تا پایان سال جاری خبر داد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: با اجرای طرح «ایران مهربان» تا سال آینده همه ایتام و فرزندان محسنین دارای حامی می‌شوند.

محدودیت فعالیت مجموعه های ورزشی شهرداری تهران که با مصوبه ستاد ملی کرونا از روز شنبه اول آذرماه آغاز شده بود، در هفته آینده نیز ادامه خواهد یافت.

پسر فعال و ورزشکاری هرگز فکر نمی‌کرد درد زانویش به یک تومور بدخیم ختم شود. می‌توانست پایان آرزوها و موفقیت‌ها باشد اما آغازی شد برای یک تغییر. ورزشکار محک به مناسبت روز جهانی معلولان، فراز و نشیب‌های مبارزه با سرطان را از نقطه صفر برایمان روایت می‌کند.

درحالی طی روزهای سرد سال با افزایش غذارسانی‌های دستی به حیوانات شهری ازجمله سگ و گربه مواجهیم که به گفته برخی از کارشناسان این کار نه‌تنها به‌دلیل تغییر رفتار اکولوژیک و افزایش بی‌رویه جمعیت آن‌ها خطرناک است بلکه غذارسانی‌های افراطی مشکلاتی را از جهت سلامت برای این‌گونه از حیوانات ایجاد می‌کند. یک فعال محیط‌زیست می‌گوید که این موضوع قابل ساماندهی است اما متاسفانه دستگاه‌های مسئول به‌درستی...

برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور به مناسبت روز جهانی معلولان با عنوان «بر بال فرشتگان» در فضای مجازی برگزار می‌شود.

فرمانده عملیات مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر شرایط ناپایدار و شکننده استان تهران در خصوص بیماری کووید 19 گفت: باید با متانت حساب شده و با برنامه لایه بندی شده حرکت کنیم.

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: بیماری کووید -19 در برخی از مبتلایان می تواند آسیبی به ریه‌ها وارد کند که تنها با عمل پیوند ریه ادامه حیات بیمار ممکن خواهد بود.

دبیر انجمن داروسازان تهران اعلام کرد که گرچه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوانزا گذشته است، اما تزریق آن برای گروه های در معرض خطر می تواند مفید باشد.

رسانه‌های روسی از دستگیری مردی به اتهام قتل بیش از 26 زن میانسال خبر دادند.

رئیس کمیته اجتماعی، انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا با تاکید بر اینکه طرح هوشمند مدیریت کرونا با توجه به وضعیت شهرها به لحاظ زرد، نارنجی و قرمز استمرار خواهد داشت از اعمال منع تردد شبانه از روز شنبه در شهرهای قرمز و نارنجی خبر داد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری سنندج از تعبیه 71 مخزن ماسه و نمک در معابر شیبدار سطح شهر خبر داد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به تأثیر نوع سوخت بر میزان آلودگی هوا گفت: بعد از پیگیری‌های به عمل آمده، کیفیت سوخت مصرفی در تهران به‌خصوص سوخت خودروهای دیزلی نسبت به سال‌های ابتدایی دهه 90 بسیار بهتر شده است.

یک عکاس حوزه مستند برای آگاه‌سازی بیشتر درباره افرادی که با «اچ‌آی‌وی» زندگی می‌کنند، روی یک پروژه عکاسی به نام «داستان نیست» کار کرده است. بیماری‌ای که ممکن است افراد را به طرق مختلف درگیر کند و تأثیرات مختلفی را علاوه بر وضعیت جسمانی به لحاظ روابط اجتماعی و سلامت روان نیز روی فرد مبتلا بگذارد. او تاکید می کند که در تلاش بوده است تا آگاهیسازی عمومی برای شناخت این بیماری و زندگی جاری...

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شواهد موجود نشان می‌دهد مهمترین راه‌های انتقال ویروس اچ. ای. وی در ایران اعتیاد تزریقی و تماس‌های جنسی غیرمتعارف است از آنجا که ابتلا از راه تزریق مواد به سوی انتقال جنسی درحالی‌که تغییر الگو است، شناخت ناکافی از روش‌های پیشگیری و افزایش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در میان جوانان و نوجوانان بسیار نگران‌کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پیش از این ما هیچ آزمایشگاهی نداشتیم که از مردم و افرادی که تمایل دارند و یا تیم‌های ورزشی، کارکنان ادارات و افرادی که به شکل دوره‌ای نیاز به تست و گواهی تایید سلامت دارند نمونه‌گیری کند و حالا با تاسیس آزمایشگاه جهاد دانشگاهی امکانی فراهم شده تا یک مرکز با نرخ دولتی داشته باشیم که این امتیاز بزرگی برای مردم عادی و ادارات است.