یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از عرضه واکسن آنفولانزا سه ظرفیتی در داروخانه‌های منتخب با ثبت کد ملی افراد خبر داد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا اعلام کرد: مدت زمان قرنطینه برای کروناویروس کاهش پیدا می‌کند.

انگلستان اولین کشور در دنیاست که واکسن ویروس کرونای Pfizer/ BioNTech را برای استفاده گسترده تصویب کرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه با وجود گذشت 40 هفته از اعلام ورود ویروس کرونا به کشور، ناوگان اتوبوسرانی تهران مثل روز اول و چه بسا، دقیق‌تر و وسیع‌تر از قبل ضد عفونی می‌شود، گفت: آنچه برای ما بسیار اهمیت دارد، حفظ ایمنی و سلامتی شهروندانی است که برای رفت و آمدهای شهری، اتوبوس انتخاب نخست آنهاست.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از قبولی 311 نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنکور سراسری و افزایش 10 درصدی پذیرفته شدگان خبر داد.

سرپرست سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه مرکزی جمعیت هلال احمر خبر داد.

مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به آلودگی هوای پایتخت طی امروز (12 آذرماه) از گروه‌های حساس جامعه شامل کلیه بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان خواست تا در سطح شهر تردد نکنند.

یک روانشناس گفت: تا قبل از سن 8 تا 10 سالگی نباید کودکان را در خانه تنها گذاشت چراکه برای آن‌ها صدمه‌های جسمی و روحی و روانی زیادی در پی دارد.

معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر با اعلام امدادرسانی به بیش از 7500 نفر درپی بارندگی‌های اخیر در هشت استان کشور، آخرین وضعیت خوزستان را نیز تشریح کرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: افراد مبتلا به اچ آی وی به دلیل ضعف سیستم ایمنی بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند.

معاون بنیاد مستضعفان از سرمایه گذاری 380 میلیارد تومانی این بنیاد برای احداث مسکن خانواده‌های پرمعلول خبر داد و گفت: با سرمایه گذاری صورت گرفته از سوی بنیاد مستضعفان، 9500 خانه برای خانواده‌های دارای چند معلول تکمیل شده و تا پایان سال نیز 3 هزار واحد دیگر آماده تحویل می‌شوند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش باران در برخی محورهای 7 استان کشور خبر داد.

به گفته یکی از ایرانیان ساکن لبنان، این کشور درصدد تهیه طرحی است که طبق آن عدم استفاده از ماسک تخلف بوده و سوء پیشینه محسوب شود.

در شهرستان فریدون‌شهر استان اصفهان روستایی قرار دارد که مرتفع‌ترین روستای بدون جاده مدرسه دار در ایران با ارتفاع 2 هزار و 530 متر از سطح دریا است و معلمان مدرسه این روستا برای رسیدن به مرتفع‌ترین روستای بدون جاده مدرسه ایران 9 ساعت زمان؛ 6ساعت با ماشین و 3 ساعت پیاده روی می کنند؛ و کل زمستان را در روستا مستقر می‌شوند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم بارش‌ها در کشور طی روزهای پایانی هفته جاری گفت: طی روز شنبه (15 آذر) سامانه بارشی فعال جدیدی به کشور وارد می‌شود.

نایب رییس شورای شهر اراک گفت: پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان امیرکبیر هنوز طرح مشخصی ندارد و حتی هنوز طرح کامل با تمام جزئیات را دریافت نکرده‌ام.