یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور اهمیت مدیریت صحیح پسماندهای پزشکی را بیش از پیش افزایش داده است، گفت: شهرستان پردیس فاقد دستگاه بی‌خطرساز پسماندهای پزشکی است و این پسماندها در مخازن زباله نقاط مختلف شهرستان تخلیه می‌شوند. وضعیت پسماندهای پزشکی پردیس زنگ خطری برای سلامت مردم این شهرستان است و باید هرچه سریع‌تر به آن رسیدگی شود.

یک روانشناس با هشدار به والدین نسبت به شناسایی علائم افسردگی در کودکان و نوجوانان، اقدام به خودکشی در کودکان و نوجوانان را یکی از عواقب افسردگی دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از والدین درباره شرایط آشفته خانواده، روابط ناپایدار و مشاجره‌ها و درد و رنج خود با کودک و نوجوان صحبت می‌کنند درحالی که کودک و نوجوان سنگ صبور والدین نیست و نباید با او درد و دل کرد.

نایب رئیس انجمن داروسازان تهران در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر کیفیت پایین برخی ماسک های تولیدی در کشور، گفت: اگر داروخانه‌ها در دو - سه ماهه اخیر که سازمان غذا و دارو وارد استانداردسازی و نظارت بر کیفیت ماسک‌ها شده، از شرکت‌های رسمی پخش، ماسک خریداری کرده‌اند، استاندارد در آن‌ها قطعا رعایت شده است.

وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: اخیرا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی غیررسمی مطلبی درباره چگونگی روند ادامه سال تحصیلی جاری از 15آذرماه منتشر شده که مستند نیست.

در آستانه خروج استان قم از وضعیت قرمز، برخورد قاطعانه با ناقضین پروتکل ها و محدودیتهای کرونایی را شاهد هستیم.

اولین جلسه کارگروه قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و مدیریت کرونا (طرح شهید قاسم سلیمانی) با حضور دکتر کولیوند رئیس اورژانس کشور و ناظرین این طرح، در محل سازمان اورژانس کشور برگزار شد.

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی کرونا با تاکید بر اینکه با اجرای طرح جامع محدودیت های هوشمند، روند بیماری کرونا در کشور به سمت کنترل و مهار، حرکت می کند؛ گفت: با اجرای طرح جامع و اعمال محدودیت ها تعداد شهرهای قرمز کاهش یافته است.

رییس اورژانس قم گفت: برخورد یک دستگاه نیسان با کودک 8 ساله قمی با فوت این کودک روبه رو شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم از تبدیل شدن رنگ کرونایی استان قم به رنگ نارنجی خبر داد.

براساس حکمی از سوی دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، آقایان دکتر علی حسن زاده، محمد میرزابیگی، علیرضا افشار و یوسف صدیقی به سمت اعضاء هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران منصوب شدند.

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی کرونا در حاشیه جلسه چهل و هشتم این کمیته، در خصوص رفع برخی ابهامات ایجاد شده برای اتاق اصناف ایران گفت: سه رسته شغلی؛ در تمامی شهرستان‌های با وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد، شامل محدودیت‌های تعطیلی نمی‌شوند.

استاندار بوشهر عنوان کرد: بستری‌های کرونایی در استان بوشهر از 344 بیمار نسبت به ایام تابستان 50 درصد کاهش یافته است.

معاون امور آسیبها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: در طول هشت سال اخیر در دولت یازدهم و دوازدهم همکاری‌های گسترده‌ای بین بخش اجتماعی وزارت کشور و مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه موضوع بیماری ایدز وجود داشته است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین با اشاره به مرگ دو قزوینی بر اثر مسمومیت با گاز CO، گفت: پس از حضور کارشناسان اورژانس در محل حادثه با یک آقا و خانم تقریبا 70 ساله که علائم حیاتی نداشتند روبه‌رو شدند و سریعا اقدامات درمانی در جهت احیای آن‌ها آغاز شد که متأسفانه این اقدامات نتیجه‌ای نداشت.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در نشست مشترک یونیسف، UCLG و متروپلیس به اقدامات پایتخت ایران برای کودکان مهاجر در دوران کرونا اشاره کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بزرگترین فرصت جمهوری اسلامی و هر نظامی برای ساختن آینده، نظام تعلیم و تربیت است.