یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته و هم‌اکنون در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است و پیش‌بینی می‌شد این شرایط تا فردا (13 آذرماه) تداوم داشته باشد.

آمار جهانی مبتلایان به کروناویروس تاکنون به 64 میلیون و 195 هزار و 738 نفر رسیده و مرگ یک میلیون و 486 هزار و 844 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

روند شیوع کرونا در گلستان افزایش یافته و این استان همچنان در حال گذراندن پیک سوم بیماری است؛ کارشناسان معتقدند بیشترین علت آن برپایی دورهمی‌ها است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: با تامین مالی برای جذب و به کارگیری 30 هزار نیروی انسانی جدید از سوی سازمان برنامه و بودجه، بخش عمده ای از نیازهای حوزه سلامت کشور رفع می شود.

عضو کمیته اپیدمیولوژی ستاد کرونای استان تهران با اشاره به چگونگی انتخاب و اجرای مداخلات موثر برای مهار و کنترل اپیدمی کرونا؛ ضمن انتقاد از اظهار نظرهای غیرمستند برخی کارشناسان و متخصصان بالینی مبنی بر رد یا تایید یک مداخله و اثرات آن بر رفتار و واکنش‌های اجتماعی مردم، گفت: در حال حاضر طرح محله محور شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا در حال اجراست که در صورت پوشش کامل و موفقیت طرح می‌توانیم...

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پروژه شناسایی اختلالات ژنتیک در خانوارهای دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی بیان کرد: تا پایان سال 1400، تمام خانواده هایی که دارای دو معلول هستند به طور رایگان مورد مشاوره ژنتیک و آزمایش‌های لازم ژنتیکی قرار خواهند گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر از دستگیری سارقان حرفه ای و کشف 6 فقره سرقت از اماکن خصوصی خبر داد.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، شرایط دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری بیمه‌شدگان این سازمان به ویژه مبتلایان به کرونا را تشریح کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش می‌گوید: محاسبات ذهنی جزو آموزش و پرورش رسمی هیچ کشوری نیست.

فرمانده نیروی انتظامی بر گسیل امکانات حداکثری پلیس به مردم خوزستان در پی آبگرفتگی‌های گسترده تاکید کرد.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح چهارشنبه (12 آذر) به مرز 64 میلیون و 200 هزار نفر نزدیک شد و تعداد قربانیان این ویروس نیز به حدود یک میلیون و 487 هزار نفر رسید. در حال حاضر آمریکا با بیش از 14 میلیون و 108 هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید...

بیش از 10 روز از اعمال محدودیت‌های کرونایی در پایتخت گذشته و در این مدت بر اساس آنچه که مسئولان ستادملی مقابله با کرونا اعلام کرده‌اند، شمار موارد فوتی مربوط به کووید19 در پایتخت روندی کاهشی داشته است. در این میان پلیس یکی از دستگاه هایی بوده که در اجرای این محدودیت‌ها نقش پررنگ و موثری داشت و به همین دلیل از رییس پلیس پایتخت این پرسش مطرح شد که میزان توجه شهروندان به محدودیت‌های اعمال...

رییس مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی در منطقه خاورمیانه و شمال قاره آفریقا تعداد مردان مبتلا به HIV را بیشتر از زنان دانست و بیان کرد: به طور کلی تعداد مردان مبتلا به HIV در ایران بیشتر است اما در کشور ما اخیرا درصد زنان مبتلا روند افزایشی پیدا کرده است و در سال‌های اخیر سرعت ابتلا در زنان ایرانی بیشتر از مردان شده است.

مدیرکل اداره برنامه ریزی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه برای رفع معارضین بزرگراه نجفی رستگار 21 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: ساخت بزرگراه نجفی رستگار از دشوارترین پروژه های عمرانی تهران بود.

مسئول گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شیوع بالای بیماری کووید 19 در سطح جامعه، گفت: برای حفاظت از سلامت و جان عزیزان خود و قطع زنجیره انتقال بیماری چاره‌ای جز رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت محدودیت‌های اعمال شده نداریم.

برای درمان سوء هاضمه راهکارهای خانگی از جمله خوردن وعده‌های غذایی کوچک اما به تعداد بیشتر، ورزش منظم، انجام تمرینات تنفسی و کاهش استرس موثر هستند که همگی از جمله درمان‌های طبیعی به شمارمی‌روند.