یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

نتایج یک آزمایش جدید نشان می‌دهد که اگرچه ویروس کرونا بارها جهش ژنتیکی داشته اما این تغییرات باعث تهاجمی‌تر شدن این ویروس یا سخت‌تر شدن روند درمان نشده است.

مدیرمنطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در پیامی به مناسبت روز جهانی ایدز، موضوع منطقه ای روز جهانی ایدز 2020 را "تاب آوری خدمات اچ آی وی" عنوان کرده و بر خدمات بهداشتی اچ آی وی به صورت قوی تر، شبکه ای تر و یکپارچه تر که هنگام رویارویی با بحران ها، بازهم نیرومند بمانند، تاکید کرد.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان لقمان حکیم با اشاره به همه گیری وسیع کرونا در دنیا گفت: تغییری در چهره کرونا از نظر بالینی رخ نداده و همچنان کرونا یک بیماری تنفسی و با علائم تنفسی است که در کنار آن احتمال بروز علامت‌های ثانویه‌ای همانند از دست دادن حس بویایی و چشایی، بدن درد، سردرد و یا علامت‌های گوارشی نیز وجود دارد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در حکمی فریبا نظری پورکیایی را به سمت رئیس کارگروه خانواده این قرارگاه منصوب کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت در نامه ای به معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، ضمن تاکید بر جلوگیری از حضور همراهان بیمار در تمامی بخش های بیمارستانی به منظور پوشش خدمات رفاهی و شخصی بیماران، بر استفاده از ظرفیت نیروهای بهیاری، پرستاری و همچنین نیروهای داوطلب کمک بهیار یا خدماتی در امر تغذیه، مراقبت و انتقال نمونه‌های گرفته شده از بیمار به آزمایشگاه، تصویربرداری و سایر امور...

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی 120 میلیارد ریال طی هفته گذشته در کشور خبر داد.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: آزمایش اختصاصی بیماران مبتلا به ایدز در تعهد سازمان بیمه سلامت است و در سال 98 حدود 8 میلیارد و 200 میلیون تومان از سوی سازمان بیمه سلامت برای این آزمایش‌ها هزینه شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مناسبت روز جهانی مبارزه با ایدز به نکاتی در خصوص وضعیت درمان بیماران مبتلا به این عفونت در روزهای کرونایی اشاره و بر لزوم توجه هرچه بیشتر افراد HIV مثبت به نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های پیشگیرانه تاکید کرد.

رییس سازمان جنگل‌ها گفت: امروز می‌گویند آبخیزداری معجزه می‌کند که تعبیر درستی است زیرا انجام اقدامات آبخیزداری سبب شده است بسیاری از ساکنان روستاها که بر اثر خشکسالی و بی‌آبی مهاجرت کرده بودند با احیای قنات‌ها و چشمه‌سارها دوباره به سکونتگاه اصلی خود برگردند.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به آثار سوء کووید -19 بر خدمات جاری سلامت بویژه در خدمات افراد HIV گفت: هنوز 1.5 درصد مبتلایان ایدز از بیماری خود اطلاع ندارند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف 45 هزار لیتر روغن موتور قاچاق در جنوب تهران خبرداد.

فرمانده یگان انتظامی وزارت بهداشت از دستگیری مردی خبر داد که 850 گرم هروئین را بلعیده بود.

«من چون وضعیت خودمو میدونستم، ارتباطمون فقط از راه چت و واتس‌اپ بود. فقط یه بار رفتیم کافی‌شاپ. دوست نداشتم پنهان‌کاری کنم. یه روز بهش گفتم. پیامم رو سین کرد، جواب نداد. زنگ زدم، ریجکت کرد. بعد هم بلاک کرد و بی‌خداحافظی رفت. به همین سادگی. انگار از اول نبودم».

سخنگوی وزارت بهداشت توصیه هایی را به مبتلایان اچ آی وی در دوران همه گیری کرونا ارائه داد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان از مشارکت این بنیاد برای تامین مراکز قرنطینه بیماران کرونایی با استفاده از در اختیار قراردادن امکانات اقامتگاهی بنیاد مستضعفان خبر داد.

شهردار تهران در مراسم انتخابات دوره‌ای سازمان بین‌المللی متروپلیس به عنوان نائب رئیس این سازمان انتخاب شد.