یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

خزانه‌دار شورا در قالب تذکری خواستار تعیین تکلیف معاونت توسعه منابع انسانی شد و گفت: تشکیل این بدون رعایت ماده 112 قانون استخدام کشوری بوده و تبعا تداوم فعالیت آن و واحدهای متناظر در مناطق فاقد وجاهت قانونی است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی امروز (11 آذر) از بارش برف و باران در برخی مناطق خبر داد.

مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در آستانه روز جهانی پیشگیری از ویروس HIV، به تشریح خدمات سازمان بهزیستی برای پیشگیری از شیوع این ویروس پرداخت با اشاره به فعالیت موبایل‌ونها برای ارائه خدمات به معتادان متجاهر در پاتوق‌ها در زمینه کاهش آسیب، اعلام کرد که گرانی خودرو و بنزین، ارائه خدمات از طریق موبایل ون‌ها به معتادان متجاهر را دچار کندی کرده است.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (11 آذر ماه) در محدوده قابل قبول است. این در حالیست که کیفیت هوا طی 24 ساعت گذشته برای گروه‌های حساس ناسالم بود و برقراری این شرایط طی امروز نیز پیش‌بینی می‌شود.

آمار جهانی مبتلایان به کروناویروس تاکنون به 63 میلیون و 589 هزار و 725 نفر رسیده و مرگ یک میلیون و 473 هزار و 926 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

داغ پدر بدجور بر دلش نشسته، داغی که با عذاب وجدان هم همراه شده و هوای خانه را منجمد کرده...

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر از راه‌اندازی پیشرفته‌ترین آزمایشگاه تخصصی کووید -19 با تعرفه دولتی در بوشهر خبر داد.

سالانه جان بیماران زیادی به دلیل دیابت یا همان قند خون گرفته می‌شود. اما این بیماری شایع، دارای راهکارهای زیادی برای پیشگیری‌های احتمالی است که از جمله آنها می‌توان به خواب کافی، کاهش وزن و مصرف ویتامین D اشاره کرد. در این اینفوگرافیک به 12 راه ساده برای پیشگیری از دیابت اشاره شده است.

مدیر اجرایی شرکت داروسازی BioNTech پس از تاثیرپذیری 95 درصدی واکسن کرونای این شرکت معتقد است "با توجه به اینکه از تعدادی از شرکت های واکیسیناسیون خواسته شده تا میزان عرضه خود را افزایش دهند، بنابراین می توان پیش بینی کرد که یک زمستان طبیعی را در سال آینده خواهیم داشت" که این مطلب در کنار خبرهای خوش تاثیرپذیری بالای واکسن های کووید 19، امید بازگشت به زندگی به روال عادی را در دل مردم...

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از کشف 11 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای بوشهر خبر داد.

مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سه استان مازندران، اردبیل و مرکزی طی روزهای اخیر نگرانی‌هایی را از گسترش این بیماری و مشاهده آن در استان‌های دیگر به وجود آورده است. رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران گفت: هیچ مورد مشکوک یا قطعی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان طی سال جاری در استان تهران مشاهده و گزارش نشده است.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه نمی‌شود در کوچه و خیابان دنبال منشا بو باشیم، گفت: لازم است تمام دستگاه ها مشارکت کنند و همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند. ما هم این آمادگی را داریم که نهایت همکاری را در این خصوص انجام دهیم.

در روزهای اخیر که بسیاری از مشاغل سطح دو، سه و چهار به علت شیوع کووید 19 تعطیل بودند، دغدغه بسیاری از جوانان نحوه گذراندن این تعطیلات بود؛ دغدغه‌ای که گاها برخی از جوانان طالب هیجان را به شرکت در «اتاق‌های فرار» روانه کرد؛ اتاق‌هایی بعضا بدون مجوز و غیر قانونی که در سایه عدم نظارت مسئولان و بی‌متولی بودن علیرغم تعطیلی کامل مجموعه‌های اتاق فرار قانونی در ایام اعمال محدودیتها به قیمت...

دیابت یک بیماری شایع و خطرناک است که بسیاری از افراد در سراسر جهان قربانی آن می‌شوند و این بیماری و عوارض آن بسیار سریع پیشرفت می‌کند.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا استان تهران ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص روند کرونا در استان و تاثیر محدودیت‌ها بر کاهش آمار بیماری، گفت: برای قطعی صحبت کردن باید یک هفته دیگر صبر کنیم.