یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی قرارگاه ملی کرونا، با اشاره به روند بیماریابی کرونا در کشور، گفت: با رعایت 90 درصدی پروتکل‌های بهداشتی، از چهارشنبه هفته جاری محدودیت 38 شهرستان از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی تغییر می‌کند و فقط گروه شغلی 3 و 4 شامل محدودیت خواهند بود. اما از طرفی 23 شهرستان نیز از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز رسیدند که اعمال محدودیت در آن‌ها آغاز می‌شود.

طی سال‌های اخیر بسیار شاهد بوده‌ایم که پس از بارش باران حتی بارش‌های اندک در برخی از استان‌های ایران ازجمله استان خوزستان و به‌ویژه شهر اهواز سیلاب شهری و آبگرفتگی معابر رخ داده است. مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها گفت: این اتفاق رخ می‌دهد چون شهرهای ما به‌صورت شهرهایی عایق و نفوذناپذیر ساخته شده‌اند.

بسیاری از خیابان‌ها و معابر اهواز بعد از چند روز بارندگی دچار آبگرفتگی شده و این وضعیت در این شهر هنوز ادامه دارد. این چندمین‌بار است که بارش باران، این شهرستان را دچار چنین شرایطی می‌کند و گزارش‌ها حاکی از آن است که اهواز، تنها شهر خوزستان نیست که این روزها با آبگرفتگی، بالا آمدن فاضلاب شهری و ورود آب و فاضلاب به خانه و زندگی مردم مواجه شده است.

رئیس اداره ایدز و کنترل بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت ضمن تشریح روند بیماریابی مبتلایان اچ‌آی‌وی در همه‌گیری کرونا، در عین حال از آمار 22 هزار و 406 نفری مبتلایان زنده اچ‌آی‌وی در کشور تا پایان شهریور 1399 خبر داد.

دکتر کولیوند، رییس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی با حضور در بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، با مهندس سید پرویز فتاح، در خصوص استفاده از ظرفیت‌ها، امکانات و اقامتگاه‌های آن نهاد در ایجاد نقاهتگاه و قرنطینه عمومی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران از تمدید اعتبار دفترچه های بیمه شدگان این سازمان تا اول فروردین ماه 1400 به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

گرچه آمار منتشر شده مربوط به خودکشی در کشورهای جهان اغلب به‌روز نیست اما ژاپن با انتشار آمار خودکشی در سال جاری میلادی (2020)، تاثیر شیوع کرونا بر سلامت روان مردم کشور خود را سنجید.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: استفاده از فضای مجازی برای آموزش، انتخاب ما در آموزش و پرورش نبود. اصولا خاستگاه فضای مجازی در همه کشورهای دنیا برای کودکان نبوده و نیست اما با توجه به شرایط ایجاد شده و تعطیلی مدارس آموزش و پرورش نمی توانست 15 میلیون دانش آموز را که سرمایه های عظیمی از کشور عزیزمان هستند را بدون برنامه رها کند و به ناچار از این بستر برای تعاملی کردن...

وزیر کشور در حاشیه نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مبارزه با کرونا و قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا گفت: در بالاترین تخمین و بدترین و پرریسک ترین نگاه به این موضوع مجموع مبتلایان شامل سه درصد مردم ما می شوند و واقعیتش کمتر از این است اما عدد را بالا می گیریم و این به آن معناست که 97 درصد مردم در این خصوص هیچ نگرانی ندارند، سالم هستند و فقط 3 درصد هستند که به نوعی درگیر این موضوع شده...

اولین واکسن کروناویروس در مسیر تزریق بین المللی طی چند هفته آینده قرار دارد و مقامات بهداشتی کشورهای هر دو سوی اقیانوس اطلس اطمینان دارند که واکسیناسیون قبل از پایان سال آغاز خواهد شد.

بعد از 6 هفته، آمارها نشان‌دهنده آرام گرفتن روند ابتلا به بیماری کووید 19 در استان فارس و کاهش نسبی شمار بیماران نیازمند دریافت خدمات بستری در این استان است.

اولین وبینار "سلامت، سواد و آموزش و ارتباط بین آن در کشورهای فارسی زبان، دستاوردها، چالش " روز پنجشنبه 13 آذر برگزار می‌شود.

رییس بخش آنکولوژی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری، سرطان ریه را جزو شایعترین سرطان‌ها در جهان و مصرف دخانیات را مهمترین عامل بروز آن دانست.

نمایشگاه نقاشی کودکان متاثر از ایدز، به مناسبت روز جهانی این بیماری در نگارخانه مجازی گالری آنلاین برگزار می شود.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همانطور که بررسی‌های وزارت ارتباطات نشان می‌دهد، بخش‌هایی از کشور به طور کلی به اینترنت دسترسی ندارند و حتی اگر بخواهیم برای دانش‌آموزان تبلت هم فراهم کنیم، مسئله را حل نمی‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های غیردولتی معلولان فارس گفت: از رسانه‌ها می‌خواهیم تا روز جهانی معلولان به عنوان زمانی برای بیان مطالبات معلولان تحت‌الشعاع بحران کرونا قرار نگیرد.