یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

افراد سالمند به دلیل این که اغلب بیماریهای همراه و نقص ایمنی دارند، ریسک عوارض و خطر مرگ و میر در آنها بالاتر و شدیدتر است، بنابراین خود مراقبتی در این گروه سنی از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، از اعلام منابع و مواد آزمون مجازی مهارت آموزان ماده 28 به تفکیک رشته‌های آموزش ابتدایی، آموزش کودکان استثنایی، مشاوره، مربی امور تربیتی، مراقب سلامت، دبیری تربیت بدنی و سایر رشته‌های آموزش متوسطه ظرف هفته های گذشته در فضای مجازی خبر داد.

سخنگوی وزارت بهداشت، وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویر احمد را تشریح کرد و گفت: ویروس کرونا با وجود تلاش‌ها و مجاهدات‌های سربازان گمنام نظام سلامت، همچنان قربانی می‌گیرد و امیدواریم با پرهیز از برگزاری هرگونه دورهمی و مهمانی خانوادگی شاهد توقف شیوع بیماری در کشور باشیم.

جانشین فرمانده ناجا گفت: در راستای پیشگیری و کاهش جرایم ضمن اینکه مطالبه گری از سازمان ها و نهادها را بایستی در دستور کار قرار داد، مسئول سازی در تولید و گسترش امنیت نیز انجام شود.

طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر دوشنبه (10 آذر 99) 962 هزار و 70 نفر را در ایران به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز 48 هزار و 246 نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، 668 هزار و 151 نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی 10 روز اخیر (1 آبان تا 10 آذر) به طور متوسط در هر ساعت 557 نفر در ایران مبتلا و بین 18 تا 19 نفر...

سازمان هواشناسی ضمن هشدار نسبت به تشدید بارش برف و باران در برخی استان‌های کشور توصیه‌هایی را به کشاورزان، باغداران و... ارایه کرد.

فرماندار قرچک با توجه به وضعیت نارنجی شهرستان از حیث فراگیری و شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به مصوبه استانداری تهران، این شهرستان شامل تعطیلی سراسری نمی‌شود و ادارات تعطیل نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد شناسایی و فوتی ناشی از کووید -19 در کشور طی 24 ساعت گذشته را اعلام کرد.

در پی فوران یک کوه آتشفشانی در اندونزی سطح هشدار در این منطقه بالا رفت.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری فردی که به بهانه کاریابی و جذب سرمایه از 18 مالباخته، 48 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به دنبال یک اشتباه آزمایشگاهی در نظام درمان عمومی انگلیس، تست کرونای صدها نفر مثبت اعلام شد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: فردا سه شنبه (11 آذر)، آخرین مهلت ارسال پیامک درخواست تسهیلات یک میلیون تومانی از سوی سرپرستان خانوار مشمول است.

معاون اسبق استانداری تهران بر ضرورت پرداختن فوری به نظام جامع تأمین اجتماعی تاکید کرد و گفت: دولت باید در کنار طرح جامع تأمین اجتماعی طرح ادغام سازمان های موازی و فاقد اثربخشی را در دستور کار خود قراردهد تا آنچه ازمالیات ها دریافت می شود بخش عمده آن به طور مستمر برای پشتیبانی از نظام تأمین اجتماعی قرار داده شود.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نهمین سمینار بین‌المللی سلامت زنان به میزبانی شیراز روزهای 12 و 13 آذرماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.8 ریشتر ایالت جوجوی آرژانتین را لرزاند.

طی سه روز اخیر بارندگی شدید در برخی استان‌ها از جمله بوشهر موجب وقوع آبگرفتگی و سیل و حوادثی از جمله ریزش آوار و بالا آمدن آب رودخانه گردید تا جایی که برخی مسیرها مسدود شد و در برخی محلات قدیمی شهرستان گناوه منازل دچار مشکلاتی چون آب‌گرفتگی و یا ریزش آوار شدند.