یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

دختر 8ساله ساکن بندرعباس با همکاری دوست 12 ساله اش با انگیزه مشکلات خانوادگی بر اثر حلق آویز شدن فوت کرد.

وضعیت رعایت پروتکلهای بهداشتی در اردوهای ورزشی و کاهش موارد ابتلا به کرونا در ورزشکاران حرفه ای، نگرانی از درگیری‌های قلبی در ورزشکاران بهبودیافته کرونا و لزوم پیگیری این موضوع، فعالیت چراغ خاموش باشگاه های خصوصی و شانس بالای انتقال بیماری در باشگاه های بدنسازی و... از جمله مواردی بود که دبیر انجمن علمی پزشکی ورزشی ایران درباره آن توضیح داد.

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که در هفت ماه اول سال جاری 9417 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات 11 هزار و 26 نفر بود 14.6 درصد کاهش یافته است.

معاون استاندار و فرماندار تهران گفت: قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا با محوریت پیشگیری و مهار ویروس کرونا با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی ایران و تهران و شهید بهشتی و پلیس اماکن در شهرستان تهران با جدیت اجرا می‌شود و اجرای این طرح نقش اساسی در پیشگیری از ویروس کرونا خواهد داشت.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی به اعلام جزئیات خدمت جدید سازمان تامین اجتماعی که از این پس در قالب طرح 3070 به صورت غیرحضوری ارائه می شود، پرداخت.

بخشی از بیمارستان بهشتی همدان پس از تکمیل ظرفیت بیمارستان کرونایی سینا، به بیماران کووید19 اختصاص یافت. البته در حال حاضر روند اپیدمی کرونا در استان کاهشی شده به طوریکه شاخص سرایت پذیری به زیر یک یعنی 86 صدم رسیده است. هنوز هم سهم تماس های درون خانوادگی با 56 درصد در بروز این بیماری بسیار بالاست و در زمینه بستری شاهد افزایش موارد مثبت کرونایی در سه شهرستان همدان، ملایر و کبودراهنگ هستیم...

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از مشخص شدن نتایج ثبت نام اینترنتی وام ضروری 10 میلیون تومانی این صندوق خبر داد.

کارشناس ارشد بیماریهای عفونی در ایالات متحده نسبت به احتمال افزایش آمار مبتلایان کرونا پس از تعطیلات شکرگزاری هشدار داد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن تاکید بر ضرورت مدیریت آلودگی هوا گفت: هر ساله در دنیا حدود 7 میلیون مرگ زودرس ناشی از آلودگی داریم این درحالیست که ویروس کرونا که این روزها تمام جهان را درگیر خود کرده تا امروز کمتر از یک و نیم میلیون فوتی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: متاسفانه در این مدت 11مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که بر این اساس تعداد فوتی ها در اثر ابتلا به این ویروس به 1256 نفر می رسد.

نیروی انتظامی در اطلاعیه ای از کشف بیش از 17 هزارتن کالای اسای و ضروری مردم و دستگیری 227 محتکر و 57 نفر اخلالگر بازار ارز، طلا و سکه خبر داد.

به گفته متخصصان هندی، با تولید واکسن کووید -19 و در دسترس قرار گرفتن آن همچنان استفاده از ماسک ضروری است.

معاون آمادگی مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد که در صورت تامین اعتبار و موافقت نهادهای بالادستی، هشت ایستگاه متروی تهران به بیمارستان‌های بزرگ پایتخت متصل خواهند شد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از تصادف یک دستگاه کامیون با یک ساختمان مسکونی خبر داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از ارائه غیرحضوری یک خدمت دیگر (انعقاد قرارداد ادامه بیمه به طور اختیاری) در سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی در پیامی به مناسبت روز جهانی معلولین گفت: در حال حاضر وظیفه همه نهادهای مردمی و دولتی پیاده کردن قوانین و مقررات حمایت از حضور موثر افراد دارای ناتوانی و معلولیت در جامعه است.