یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

گروه واژه‌گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی درباره واژه «ایدز» و جایگزین آن در زبان فارسی توضیحی ارائه کرده است.

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: موارد ابتلا به بیماری کووید -19 در انگلیس از زمان اعمال محدودیتهای کرونایی کاهش 30 درصدی داشته است.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید که طی روزهای اخیر دستگاه اندازه‌گیری شدت بو در تهران راه‌اندازی شده و ازسوی دیگر استانداردهایی برای پایش بو نیز تدوین شده است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: همه گیری بیماری کووید -19 و کاهش دسترسی به درمانهای موثر ضد مالاریا می‌تواند با افزایش 100 هزار موردی مرگ بر اثر مالاریا در سال همراه باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به پیک اخیر بیماری کرونا در کشور و با بیان اینکه طوفان سهمگینی بود و خوشبختانه در اکثر داریم به تعادل جدید بازمی گردیم، گفت: مردم به تله قدیمی عادی انگاری شرایط نروند و با تصور اینکه شرایط بهتر شده، ما را از اجرای دقیق پروتکلها دور نکنند.

مشاور امور زنان وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: دختران دانش‌آموزان برای فعالیت‌های اجتماعی آماده می‌شوند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود دو سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد و گفت: این سامانه‌های بارشی سبب بارش برف و باران در برخی مناطق کشور می‌شوند.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته و هم‌اکنون (10 اذر ماه) در محدوده قابل قبول قرار دارد اما کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پایتخت طی روز دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: شناسنامه 89 نوزاد استان بوشهر در تاریخ 99/9/9 صادر شد که به جز یکی از آنها، بقیه در روزهای پیش متولد شده بودند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از نام‌گذاری 2 واحد آموزشی 15 کلاسه در تهران به نام «شهید محسن فخری‌زاده» خبر داد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی هشت استان خبر داد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف محموله سیگار و تنباکوی قاچاق در مرکز تهران خبر داد.

آمار جهانی مبتلایان به کروناویروس تاکنون به 63 میلیون و 72 هزار و 905 نفر رسیده و مرگ یک میلیون و 465 هزار و 186 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ضمن تشریح تاثیر کرونا بر مشاغل مددجویان این نهاد بیان کرد: در مجموع حدود 700 هزار طرح شغلی تحت نظارت کمیته امداد است که 3 درصد این طرح‌ها دچار آسیب شدند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره مشخص نبودن رقم قطعی «وام ازدواج» سال آینده در لایحه بودجه 1400، اظهار کرد: بارها گفته‌ایم که ما مخالف افزایش رقم وام ازدواج در جهت کمک به جوانان نیستیم اما باید دستورالعمل‌های لازم در جهت جلوگیری از سوء استفاده و آسیب‌های احتمالی افزایش رقم وام ازدواج تدوین شود و مجلس هنگام تصویب و یا افزایش مبلغ پیشنهادی برنامه و بودجه به این...

یک متخصص بهداشت حرفه‌ای با بیان اینکه راه انتقال کووید 19 از طریق هوا و یا انتقال هوابرد آن به تایید رسیده است؛ با تاکید بر نقش کلیدی تهویه مناسب در کاهش احتمال انتقال بیماری؛ نکاتی را در رابطه با چگونگی تهویه در محیط‌های بسته مختلف همچون ادارات، منازل، بیمارستان‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی؛ به خصوص در فصول سرد سال مطرح کرد.