یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رئیس سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران اقدامات پیشگیرانه این سازمان در ساماندهی کارتن خواب ها در فصل سرما را تشریح کرد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته و هم‌اکنون (9 اذر ماه) در محدوده سالم قرار دارد. با توجه به تداوم ناپایداری جوی همراه با بارش باران پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت تا اواخر امشب در محدوده قابل قبول باقی بماند.

آمار جهانی مبتلایان به کووید 19 تاکنون به 62 میلیون و 573 هزار و 422 نفر رسیده و مرگ یک میلیون و 458 هزار و 309 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد از دستگیری سه شکارچی در منطقه چهاردولی این شهرستان خبر داد.

مسئول گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به قدرت سرایت بالای ویروس و شیوع بالای آن در سطح جامعه، تنها راه پیشگیری از ابتلا و کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری را رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌ها دانست.

یک روانشناس با اشاره به کاهش فعالیت بدنی افراد به علت حضور بیشتر در خانه در شرایط پاندمی کووید 19 گفت: مدیریت وزن دارای یک بعد روانشناختی است که از چشم بسیاری از مردم به دور مانده است. با توجه به نقش بسیار زیاد استرس در پرخوری، کم تحرکی و یا میزان قندی که بدن‌آزاد می‌کند و با توجه به حجم استرس تجربه شده مردم در شرایط پاندمی کووید 19، شیوع اضافه وزن نیز افزایش یافته است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تشدید برخورد با پلاک‌های مخدوش در ساعات ممنوعه تردد در شهر خبر داد.

در شرایط کرونایی، آرامستان آخرین توقفگاه نبرد با ویروس کروناست، آرامترین قطعه دنیا که البته اینروزها آنقدرها هم آرام نیست و شاهد روزهای تلخ و وصف ناپذیری از تشییع و تدفین گسترده درگذشتگان کرونایی است. ساوه یکی از شهرهای استان مرکزی است که بارها در شرایط کرونایی روزهای سیاهی را سپری کرده و بار سنگین مرگی که کرونا رقم زده و می زند بر دوش 23 نفری است که در آرامستان شهرداری ساوه مشغول به...

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح یکشنبه (9 آذر) به مرز 63 میلیون نفر نزدیک شد و تعداد قربانیان این ویروس نیز به حدود یک میلیون و 459 هزار نفر رسید. در حال حاضر آمریکا با بیش از 13 میلیون و 610 هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید -19 هم‌اکنون...

اینجا از در و دیوار غم می‌بارد، صدای جیغ، گریه و فریاد از گوشه و کنار به گوش می‌رسد. به هر طرف نگاه می کنی چشمان اشکباری مردان و زنانی را می‌بینی که داغدار عزیزانشان شدند، اما به دلیل شرایط کرونایی اجازه ورود به فضای داخل آرامستان را ندارند و پشت دیوار و نرده‌های آرامستان با چهره‌های ماتم زده اشک می‌ریزند و بی‌تابی می‌کنند چراکه کرونا جان عزیزترینشان را گرفته است.

با سرد شدن هوا میزان مبتلایان به کووید 19 در دنیا روند صعودی چشمگیری به خود گرفته است که با گذشت زمان بیشتر از این همه گیری، خستگی در بین مردم از یک سو و محدودیت های اقتصادی و اختلافات سیاسی مقامات بهداشتی برای کنترل شیوع همه گیری نمود قابل توجهی پیدا کرده اما در حال حاضر تجزیه و تحلیل موقت شرکت های دارویی Moderna و Pfizer/BioNTech و تا حدودی آکسفورد یک خوشبینی را در دنیا برای حرکت...

رئیس پلیس راهور استان بوشهر با اشاره به تمدید مهلت وکالتنامه های منقضی شده تا تاریخ 1 آذر ماه گفت: به منظور حفظ سلامتی هموطنان عزیز، این وکالتنامه ها به مدت ایام تعطیل شده کرونایی تمدید خواهد شد.

با اینکه در این روزهایی که همه با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنیم حال و حوصله ای برای بسیاری از ما نمانده که به ایمنی وسایل گرمایشی توجه کنیم اما باید بدانیم که این روز های سال مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در کمین ماست، پس اگر از وسایل گرمایشی استفاده می کنید باید به صورت ویژه ای به ایمنی آن ها توجه کنید.

سخنگوی وزارت بهداشت جزئیات نحوه شناسایی افراد کرونا مثبت در مراجعه به ادارات و وسایل حمل و نقل عمومی از طریق کارت ملی را تشریح کرد و گفت: ماموران انتظامات این مراکز با استفاده از اپلیکیشن ماسک، بارکد کارت ملی مراجعان را اسکن کنند و در کمتر از یک ثانیه وضعیت قرنطینه یا عدم قرنطینه فرد نمایش داده می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به وضعیت فضاهای آموزشی حوزه آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و از توسعه فضاهای ارائه خدمات ویژه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه خبر داد.

طی حدود 10 ماهی که کرونا به کشور آمده است، اقداماتی برای مقابله با بیماری اتخاذ شده است و بر اساس آخرین تصمیمات و اعمال محدودیت‌های شغلی و عدم تردد شبانه، تغییراتی در بار بیماری مشاهده می‌شود، اما سهم هر شهر، شغل و... در رعایت پروتکل‌ها و دستورالعملهای ضدکرونا چقدر بوده است؟