یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

بقایای صدها مینک (نوعی راسو) که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مزارع خز دانمارک امحاء شده بودند این هفته از محل دفن انبوه بیرون زد و این اتفاق شکایت اهالی منطقه را درباره خطرات احتمالی برای سلامتی آنها برانگیخته است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با تأکید بر اینکه همدان از نظر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پاک است، گفت: تلف شدن پرندگان در تالاب آق‌گل به علت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نبوده و استان همدان فعلا از این نظر پاک است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با بیان اینکه از دولت انتظار داشتیم بدهی اش را به تامین اجتماعی بپردازد تا سازمان بتواند از آن محل، متناسب سازی را یک مرتبه دیگر انجام دهد عنوان کرد: باید به همان میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم افزایش می یافت.

مسئولان سلامت در ایالات متحده آمریکا از برگزاری نشست اضطراری خبر دادند تا در رابطه با افرادی که در گروه نخست دریافت کنندگان واکسن تایید نشده کرونا قرار دارند، بحث شود.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت کرونا در کشور بعد از گذشتن یک هفته از اعمال محدودیت ها، گفت: طی این مدت درون‌دادهای سیستم مقابله با کرونا کاهش خوبی داشته اند.

از مدتی پیش خبری مبنی بر شروع فعالیت زنان آتش نشان در شهر تهران شنیده شد، خبری که براساس آن قرار است 16 زن بعنوان آتش نشان فعالیت خود را آغاز کنند، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران درباره زمان و شرایط فعالیت زنان آتش‌نشان توضیحاتی را بیان کرد.

نوعی "استروئید استنشاقی" به عنوان درمان احتمالی برای ویروس کرونا از سوی متخصصان علوم پزشکی دانشگاه آکسفورد مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی 13 استان خبر داد.

وزارت بهداشت افغانستان هشدار داد که موج دوم همه‌گیری کرونا در این کشور در اواخر زمستان به اوج می‌رسد و تا حدود 95 هزار نفر را مبتلا می‌کند.

پرونده وقف 5600 هکتار از جنگل‌های آقمشهد به مراحل تازه‌ای رسیده و تخلفاتی جدید در آن پیدا شده است. مقایسه تصاویر کتیبه اصلی و وقفنامه بازنویسی‌شده نشان می‌دهد در بازنویسی تحریفاتی ایجاد شده و همین وقفنامه مورد استناد قرار گرفته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی از مهندس اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به پاس همکاری در اجرای طرح ملی مدیریت کرونا و امکان دسترسی به پایانه ها و حمل و نقل عمومی قدردانی کرد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز (8 آذر ماه) در محدوده قابل قبول است و تداوم این شرایط در بیشتر مناطق پایتخت طی روز دور از انتظار نخواهد بود.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پیامی ترور شهید دکتر فخری زاده از دانشمندان بنام کشور را تسلیت گفت.

یک مشاور درباره نحوه سپری شدن دوران سوگ در کودکان، با توجه به شرایط پاندمی کووید 19 که ممکن است کودکان با از دادن عزیزی مواجه شوند، گفت: هنگام فوت عزیزی لازم است والدین و یا اطرافیان کودک با بیانی صادقانه و با صراحت در گفتار و متناسب با سن و رشد شناختی و زبانی کودک فوت آن عزیز را برای کودک توضیح دهند و از جملات عینی و واقعی استفاده کنند تا با توجه به ظرفیت کودک حقیقت را به او بگویند...

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ترور دانشمند برجسته دکتر محسن فخری زاده را محکوم کرد.