یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

«تولد در تاریخ رند» همان داستان چهار کلمه‌ای است که چند سالی گوشمان به شنیدن آن عادت کرده، اما این بار برای 99/9/9؛ همان تاریخی است که برخی زنان باردار را به صف انتظار سزارین کشانده تا در این روز فرزندشان را به دنیا بیاورند.

در حالی که پیش‌بینی می‌شود فروش مکمل‌های غذایی از 16 میلیارد دلار در سال 2019 میلادی به 29 میلیارد دلار در سال 2027 افزایش یابد اما به گفته یک متخصص بیماری‌های عفونی در دانشکده پزشکی و بهداشت عمومی دانشگاه ویسکانسین، هیچ مکمل جادویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود ندارد.

کارگردان مستند «پرستاران» که درباره کادر درمان به عنوان خط مقدم مبارزه با کرونا ساخته شده است، می‌گوید بسیاری از پرستاران دچار مشکلات حاد تنفسی، ریوی، آلرژی و مشکلات روحی شده‌اند. این کارگردان به نقل از پرستاران می‌گوید، «کاش مردم یک ساعت خودشان را جای آنها بگذارند.»

چند ماهی می‌شد که وضعیت استان کردستان به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت وخیمی قرار داشت و علی رغم همه هشدارها مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی آمار مبتلایان و فوتی‌ها روزبه‌روز در حال افزایش بود.

وزیر کشور از الزام همراه داشتن کارت ملی برای اخذ خدمات در دستگاه‌های دولتی خبر داد.

درحالی برخی از شهروندان تهرانی طی ساعات اخیر بوی نامطبوعی در پایتخت استشمام کردند، که مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران می‌گوید: غلظت آلاینده دی‌اکسید گوگرد در برخی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران، حدود سه تا چهار برابر افزایش پیدا کرده است. این درحالیست که طی دو سال اخیر همزمان با استشمام بوی نامطبوع در تهران - طی برخی روزهای سرد سال - غلظت این آلاینده نیز افزایش یافته...

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کرونا استان به 315 نفر خبر داد و گفت‌: متاسفانه در 24 ساعت گذشته 5 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

در نشست مشترک شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت معاونان وزیر آموزش و پرورش به تشریح و تبیین برنامه های این وزارتخانه برای حفظ سلامت در ایام شیوع کرونا پرداختند.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در پیامی شهادت «شهید محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را تبریک و تسلیت گفت.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: هر 4 فرآورده طبیعی با منشاء گیاهی مرتبط با بیماری کرونا که مجوز موقت تولید گرفته اند، دارای مصوبه کمیته اخلاق در پژوهش برای انجام کارآزمایی بالینی از معاونت پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی محل انجام طرح بوده اند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه از مشکلات مالی و کمبود نقدینگی موجود و گذشتن زمان اورهال ناوگان در شهر زیر زمینی می گوید و معتقد است تنها راه برون رفت از این روزهای سخت حمایت ها و کمک های مالی دولت است.

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا جزئیات الزام همراه داشتن کارت ملی برای اخذ خدمات اداری در شهرها را در راستای اجرای طرح هوشمند مدیریت کرونا تشریح کرد.

سازمان حفاظت محیط زیست با صدور پیامی ترور شهید محسن فخری‌زاده - رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع - را تسلیت گفت.

چین از ممنوعیت کامل واردات پسماندهای جامد از سال 2021 میلادی خبر داد.

برگریزان خزان کرونا در استان فارس به فوت 35 نفر دیگر از بیماران طی 24 ساعت گذشته، تداوم دارد.

فرمانده ناجا با اشاره به شهادت دانشمند فرزانه کشور دکتر "فخری زاده" گفت: قطعا راه این شهید بزرگوار ادامه دارد. جوانان این سرزمین و دانشمندان ایران اسلامی راه این شهید بزرگوار و همه شهدا را ادامه خواهند داد و عاملان این جنایت نیز مجازات می‌شوند و به سزای اعمالشان خواهند رسید تا درس عبرتی برای همه دشمنان نظام اسلامی باشد.