یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی با اشاره به ضرورت مقابله با عوارض زایمانهای تقویمی و زودرس، ضمن پیشنهاد نام‌گذاری تاریخ 9 آذر هر سال به عنوان روز فرزند اوری ایمن، تاکید کرد: سیاست های اتخاذی وزارت بهداشت و همکاری بین بخشی با ارگان های دیگر از جمله ثبت احوال و آگاهی بخشی مادران جامعه می تواند نقش پیشگیری بهتر از درمان را به خوبی نمایان سازد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی مشکلات اخیر شبکه شاد گفت: یک بخشی مربوط به زیرساخت فنی و بخش دیگر مربوط به کاستی های نرم افزاری است که شناسایی شده و در حال ترمیم است. این کار با توسعه زیرساخت ها و رفع اشکالات فنی در حال انجام است و تیم مسئولین فنی به ما نوید داده اند که در یکی دو هفته آینده این مشکل هم برطرف خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ادامه بارش برف و باران در کشور خبر داد و گفت: از اواسط هفته جاری سامانه بارشی جدیدی به کشور وارد می‌شود.

آمار جهانی مبتلایان به کووید 19 تاکنون به 61 میلیون و 988 هزار و 655 نفر رسیده و مرگ یک میلیون و 449 هزار و 124 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

شهردار تهران، شهادت فخری‌زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را تسلیت گفت.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در پیامی ضمن تبریک و تسلیت شهادت دکتر محسن فخری‌زاده تصریح کرد: این تحرکات بزدلانه و کور دشمنان انقلاب اسلامی هیچ خللی در عزم و اراده ملت غیور ایران وارد نخواهد کرد و با صلابت‌تر از گذشته در مسیر استقلال، پیشرفت و آبادانی کشور گام برخواهند داشت.

دبیر شبکه‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی کشور ضمن بیان اینکه سالانه حدود 44 هزار میلیارد تومان به‌علت عدم مدیریت پسماند خسارت به کشور وارد می‌شود، گفت: قانون مدیریت پسماندها ایجاد کننده ساز و کار شفاف در حوزه پسماند و بازار خرید و فروش آن است اما متاسفانه در رویکرد این قانون ضعف وجود دارد و نظام قانونگذار به دنبال شفافیت در بازار پسماند نیست علاوه بر آن به ایرادات قانون مدیریت...

یکی از گروه‌های سنی که در پی ایجاد محدودیت‌های ترددی و کاهش حضور مردم در جامعه در خطر آسیب‌های بسیاری قرار دارد، کودکان هستند. عده زیادی از کودکان از دی ماه سال 98 که شیوع کرونا در کشور علنی شد، در خانه‌ها قرنطینه شده‌اند. فرآیندی که همچنان ادامه دارد و زمان مشخصی در خصوص پایان آن اعلام نشده است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و درگیر شدن کشورهای مختلف با این بیماری، گویی مردم یک باره از یک دنیا وارد دنیای دیگری شدند که برایشان تازگی داشت و البته تعجب آور و ترسناک بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق در یک قهوه خانه در خیابان انقلاب خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش در پی ترور معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیامی صادر کرد.

قلب و ریه دو عضو حساس بدن هستند که کار اکسیژن‌رسانی به بدن را با کمک هم انجام می دهند و در صورت درگیری ریه با یک بیماری تنفسی نظیر کروناویروس، احتمال تاثیرگذاری بیماری کووید 19 بر قلب نیز وجود دارد، چرا که با درگیری ریه، قلب باید به سختی کار کند تا بتواند خون مورد نیاز را پمپاژ کند و این رویه برای فرد مبتلا به عارضه قلبی و ریوی به مراتب دشوارتر خواهد بود.

دم‌دمای اسفند ماه بود که خبر مرگ دو هم‌وطن بر اثر ابتلا به کرونا در کشور پیچید، اوایل از حضورش هراس داشتیم اما نه خیلی... هنوز از حضور عزیزانمان غرق در لذت بودیم، خبری از واقعه مرگ هر روزه نبود.

هرچند وقت یکبار نام‌ها و اسامی جدیدی برای موادمخدر اعلام می‌شود که معلوم نیست آیا مخدر جدیدی است یا سوداگران صرفا برای فروش بیشتر، نامی تازه برای آن انتخاب کرده‌اند. موضوعی که رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا توضیحاتی را درباره آن ارائه کرده است.

در حالیکه بیمارستان‌ها و سیستم بهداشت و درمان کشور این روزها با مشکلات و بار ناشی از اپیدمی کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند؛ معضل تکراری اما عجیب تولدهای تقویمی و مناسبتی مساله‌ایست که اگر مورد توجه مسئولین امر قرار نگیرد می‌تواند در کنار تهدید سلامت نوزاد و مادر، به افزایش فشار و کار بیمارستان‌ها در این تاریخ‌ها منجر شود.

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر با صدور اطلاعیه ای از تعطیلی ادارات آموزش و پرورش در شهرستان بوشهر و تمدید آموزش مجازی در مدارس استان خبر داد.