یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رییس انجمن متخصصین زنان با اشاره عوارض زایمان کمتر از 39 هفته، گفت: اصرار به انجام زایمان در تاریخ خاصی مانند 99/9/9 آنهم در شرایط همه‌گیری کرونا در کشور می‌تواند منجر به عوارضی مانند بستری شدن طولانی‌تر در بیمارستان شود. از طرفی مداخله در زایمان مادران باردار مبتلای بدون علامت به کرونا می‌تواند بیماری کرونا را برای آنها سخت‌تر کند.

با سرد شدن هوا موارد ابتلا به سرماخوردگی و سرفه کردن ناشی از آن بیشتر شایع می‌شود بنابراین خودداری از مصرف برخی انواع خوراکیها هنگام سرماخوردگی و سرفه کردن توصیه میشود.

واکسن کرونا؛ کلیدواژه‌ای که این روزها جهان را به خود مشغول کرده و همه امید دارند تا هرچه زودتر بر کرونای جان‌کش غالب شوند. حال باید پرسید در صورت تایید هر یک از واکسنهای تولید شده، با توجه به عدم امکان دسترسی تمام ساکنان زمین به آن در مراحل ابتدایی کار، حداقل در کشور خودمان چه کسانی در اولویت تزریق آن خواهند بود؟

وزیر آموزش و پرورش در توئیتی نوشت: در گفتگو با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری عرض کردم رسالت دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلم به عنوان مهمترین رکن تعلیم و تربیت و ضرورت راهبردی در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و این رسالت با رسالت دانشگاه‌های دیگر که تربیت عالم است کاملا متفاوت است.

استاندار مرکزی گفت: در هفته آینده تمامی ادارات استان به غیر از دستگاه های خدمات رسان و بانک ها در شهرهای قرمز تعطیل خواهد بود.

بخشنامه تعطیلی تمامی واحدهای اجرایی و کاهش حضور کارکنان در شهرهای با وضعیت قرمز در واحدهای تابعه سازمان تامین اجتماعی از سوی هادی زبده شیرکوهی - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی این سازمان - صادر شد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر تا تاریخ جمعه 7 آذرماه 158 نفر است.

استاندار تهران از ابلاغ تعطیلی ادارات استان از روز شنبه 8 آذرماه سال جاری خبر داد.

اولین برف پاییزی در آخرین ماه فصل باعث سفید شدن شهرهای زنجان و اردبیل شد. بر طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، بارش برف که از دیروز 6 آذر ماه از استانهای شرقی کشور آغاز شده بود تا روز یکشنبه 9 آذر مهمان برخی شهرهای ایران است.

در ششمین قسمت پادکست «رادیو ایسنا»، مطابق معمول، بعد از کمی گپ و گفت درباره وضعیت کرونا در ایران، به مرور چند خبر دیگر می‌پردازیم؛ خبرهایی که این بار شاید بار کرونایی بیشتری نسبت به دفعات قبل داشته باشد و البته یادی هم از درگذشتگان این روزها کرده‌ایم. همچون گذشته در خلال خبرها و برای کمی تنوع، چند قطعه موسیقی خواهید شنید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع آتش سوزی در یک کارگاه تولید مواد نفتی خبر داد.

رئیس بنیاد مستضعفان همزمان با تعطیلی دو هفته‌ای اصناف به دلیل اوج‌گیری شیوع کرونا اعلام کرد: این بنیاد اجاره‌بهای املاک تجاری خود در آذر ماه را دریافت نمی‌کند.

رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران معتقد است؛ اقدامات شهرداری در حوزه HSEهرچند قابل تقدیر است اما کافی نیست و باید راه ادامه داشته باشد و اقدامات جدی‌تری عملیاتی شود.

نیروی انتظامی با انتشار گزارشی از عملکرد شش روزه پلیس در محدودیت های کرونایی از ارسال بیش از 219 هزار پیامک به رانندگان خاطی و جریمه 51 هزار خودرو در محدودیت های شبانه خبر داد.

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد شناسایی و فوتی ناشی از کووید19 در کشور طی 24 ساعت گذشته را اعلام کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از امدادرسانی به 722 نفر گرفتار در برف و کولاک شب گذشته استان خبر داد.