یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

صبح امروز 7 آذر زمین لرزه ای به بزرگی 3.1 ریشتر قطور در شهرستان خوی را لرزاند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش برف و باران در محورهای 18 استان کشور خبر داد.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی اعلام کرد که تمامی گرمخانه های پایتخت به صورت 24 ساعته فعال و آماده خدمت رسانی به افراد کارتن خواب و بی خانمان هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: علیرغم تلاش امدادرسان جمعیت برای بازگشایی راه‌ها، مسیر سقز به دیواندره در حد فاصل صاحب و ایرانخواه همچنان مسدود می‌باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تاکید بر لزوم توسعه دولت اکترونیک به ویژه در شرایط کرونایی، گفت: در این شرایط شهروندان باید تنها برای خدمات ضروری به دستگاه های دولتی مراجعه کنند.

پژوهشگران ژاپنی در بررسی جدید خود توانستند مکانیسم جدیدی را برای کنترل درد کشف کنند.

محدودیت‌های تازه کرونایی که از ابتدای آذر آغاز شد، در شهرهای مختلف جلوه متفاوتی از خود نشان داده است. این محدودیت‌های تازه، بویژه برای مناطق قرمز و نارنجی، دست‌کم دو هفته از ابتدای آذر اجرا شده و در صورت لزوم ادامه خواهد یافت. در این ویدئو گوشه‌هایی از وضعیت این روزها و شب‌های استان‌های اصفهان و هرمزگان را مشاهده می‌کنید.

طبق یافته‌های یک مطالعه، عصاره پوست انار احتمالا به دلیل داشتن ترکیبات متعدد و خواص آنتی‌اکسیدانی قابل توجه می‌تواند با کاهش بیان ژن رگ‌زایی، سبب کاهش متاستاز و نابودی سلول‌های سرطانی شود.

مسئول اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر عوارض خطرناک زایمان‌های زودرس و تهدید سلامت نوزادان نارس، اظهار کرد: طی چندین ابلاغیه به بیمارستان ها تاکید شده که از تولد نوزادان نارس و زایمان‌های پیش از موعد اجتناب شود و در این راستا با بیمارستان‌ها و پزشکانی که مفاد ابلاغیه را رعایت نکنند، برخورد می‌شود.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از تدوین برنامه‌ای جامع برای حمایت همه جانبه از فرزندان در معرض هدایت به زندگی مستقل خبر داد و گفت: این برنامه در 6 بخش تهیه شده و در شرف نهایی شدن است.

یک پژوهشگر حوزه زنان و خانواده با اشاره به اینکه بسیاری از زنان نسبت به حقوق خود آگاه نیستند گفت: قوانین حمایت از زنان خشونت دیده و منع خشونت علیه زنان نمی‌توانند به تنهایی در جهت کاهش خشونت علیه زنان موثر واقع شوند چراکه در کنار قوانین نیازمند آموزش نحوه تعامل درست و آگاهی اعمال تقبیح در حوزه خشونت علیه زنان از سطح مهدهای کودک و دبستان و با توجه به شرایط سنی کودکان هستیم.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از مهلت سه ماهه برای حذف و اضافه بیمه تکمیلی بازنشستگان این سازمان خبر داد.

معاون درمان ستاد کرونا استان تهران با اشاره به اینکه بیشترین موضوع تاثیرگذار در آمار کرونا، تجمعات کوچک خصوصی است، گفت: البته ترددها و شلوغی وسایل نقلیه عمومی هم در این روند بی‌اثر نیست و شناور شدن ساعات کاری کارمندان پیشنهاد بسیار خوبی در جهت کنترل شلوغی وسایل نقلیه عمومی و ترددها است.

پلاستیک‌ها موادی هستند که تجزیه آن بیش از 450 سال تخمین‌زده شده است و طی این مدت تنها براثر عوامل طبیعی به ذرات کوچک و کوچکتر موسوم به میکروپلاستیک ها تبدیل می‌شوند. این مواد اکنون حتی در مرتفع‌ترین نقطه جهان یعنی قله اورست نیز یافت شده است. یک کارشناس محیط زیست ضمن تاکید بر لزوم کاهش تولید و مصرف پلاستیک گفت: لازم است در مقررات کشور در زمینه کاهش تولید و مصرف پلاستیک بازنگری جدی صورت...

چگونه برای یک دوره آزمایشی تزریق واکسن کرونا ثبت نام کنیم؟ چه کسی واجد شرایط است؟ آیا در ازای آزمایش بر روی افراد پولی به آنها پرداخت می شود؟ آیا واکسن آزمایشی می‌تواند از افراد محافظت کند؟ ممکن است افراد پس از زدن واکسن بیمار شوند؟ در صورت بیمار شدن چه کسی هزینه‌های درمان را می‌پردازد؟ اینها سوالاتی هستند که اگر مانند بسیاری از افراد جهان قصد کمک به دانشمندان توسعه دهنده واکسن کرونا...

پس از اعلام آمادگی 50 هتل جهانگردی و هتل‌های بنیاد مستضعفان، فهرست هتل‌های یک، دو و سه ستاره بخش خصوصی نیز برای تبدیل به نقاهتگاه بیماران کرونا به وزارت بهداشت، داده شد.