یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی وزارت بهداشت توصیه هایی را برای کاهش خطر ابتلا به کرونا در بیماران مبتلا به فشار خون، دیابت و سرطان ارائه داد.

از یکم آذرماه محدودیت‌های فراگیر دو هفته‌ای برای کنترل شیوع کرونا در سرارس کشور اجرا شد؛ محدودیت‌های تردد جاده‌ای و کنترل ورود و خروج خودروها به شهرها بخشی از این طرح است. با مسدود شدن ورودی غربی شهر سمنان خودروهای غیر بومی و بومی برای ورود و تردد غیرمجاز به داخل شهر از یک جاده فرعی در فاصله 500 متری این ورودی استفاده می‌کنند. این جاده خاکی قبلا برای عبور خودروهای حمل نخاله شهری استفاده...

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد شناسایی و فوتی ناشی از کووید19 در کشور طی 24 ساعت گذشته را اعلام کرد.

مکانیزم جدیدی که توسط محققان دانشگاه "ایلینوی اوربانا" توسعه یافته، تولید چربی را بعد از خوردن غذا متوقف می کند که می تواند برای درمان چاقی مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر علوم در پی انتشار نامه به مقام معظم رهبری و واکنش‌هایی که در مورد فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان به وجود آمده، منظور دقیق خود را از ارسال این نامه تشریح کرد.

با حضور سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، نتیجه پژوهش‌های بالینی فراورده‌های سنتی در کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، بررسی شد.

به‌دنبال انتشار خبری مبنی بر تسهیل شرایط ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی رسوبی در پارکینگ‌ها توسط نیروی انتظامی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: بهتر است که شرایطی - ازجمله اخذ معاینه فنی - برای ترخیص این موتورسیکلت‌ها لحاظ شود تا اطمینان حاصل کنیم که به دودزایی و آلایندگی خود در خیابان‌ها ادامه نخواهند داد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از کاهش 37 درصدی تردد خودروهای شخصی در محورهای مواصلاتی کشور پس از اجرای طرح ممنوعیت تردد بین شهری تا کنون خبر داد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اعلام کرد که لازم است اخذ معاینه فنی، شرط رفع توقیف موتورسیکلت های ترخیصی شود.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش برف و باران در محور های مواصلاتی 13 استان خبر داد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با صدور بخشنامه ای، نحوه رسیدگی و اتخاذ تصمیم در مورد اعزام و انتقال بیماران از یک شهرستان به شهرستان دیگر را اعلام کرد.

با شروع محدودیت‌های جدید کرونایی از ابتدای آذر، شهرها جلوه دیگری به خود گرفته‌اند. این محدودیت‌های تازه، بویژه برای مناطق قرمز و نارنجی، دست‌کم دو هفته (از ابتدای آذر) اجرا می‌شود و در صورت لزوم ادامه خواهد یافت. در این ویدئو نگاهی می‌اندازیم به چهره تازه دو شهر ارومیه و رشت در استان‌های آذربایجان غربی و گیلان در روزهای تشدید محدودیت‌های کرونایی.

در تدام تعاملات موفق بین سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح و دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، طی نشستی مقرر شد ارائه خدمات غیرحضوری و پزشکی از راه دور (تله مدیسین) با همکاری این دانشگاه، برای پایش سلامت سالمندان بالای 70 سال تحت پوشش، اجرایی شود.

"محمود الکومی" (Mahmoud el-Komy) مخترع مصری اخیرا موفق به طراحی رباتی موسوم به "Cira-03" شده است که این ربات می‌تواند به کاهش قرار گرفتن کادر درمان در معرض بیماری کووید -19 کمک کرده و از انتقال ویروس جلوگیری کند.

پژوهشگران انگلیسی در بررسی جدید خود نشان داده‌اند که می‌توان با دستگاهی که برای کمک به افراد مبتلا به آپنه خواب به کار می‌رود، به تنفس بهتر افراد مبتلا به کووید -19 کمک کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به افزایش عرضه مرغ گرم در استان تهران تاکید کرد: فروش مرغ بالاتر از قیمت 20400 تخلف است.