یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رییس قرارگاه طرح پشتیبانی اموزش، بیماریابی و مدیریت کرونا از همکاری با سازمان های مختلف در خصوص فعالیت در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

سرپرستار بیمارستان کامکارگفت: برخی از همکاران به قدری درگیر بیماران می شدند که برای آنها اشک می‌ریختند که همین مسئله سبب افسردگی، مشکلات روحی و پرخاشگری شده بود همچنین تلفات و فشارکاری زیاد یک حس ناامیدی و مفیدنبودن به جهت ثمرسازنبودن اقدامات ایجاد کرده بود.

بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد از امروز با ورود سامانه ناپایدار جو به استان و تداوم فعالیت آن طی روزهای جمعه تا دوشنبه هفته آینده، به تناوب افزایش ابر، وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید، وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ از پدیده های غالب در سطح استان خواهد بود.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته و هم‌اکنون (6 آذر ماه) در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است. با این‌حال بهبود کیفیت هوا در ساعات پایانی امشب دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور طی امروز و فردا، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی فردا خبر داد.

در این شماره از بسته اخبار علم و فناوری ایسنا، خبرهایی از سومین واکسن موثر کرونا، تلاش چین برای دستیابی به سنگ و خاک در کره ماه، تأیید رشد مجدد دم تمساح و دو خبر دیگر را مرور می‌کنیم.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح پنجشنبه (6 آذر) به مرز 61 میلیون نفر نزدیک شد و تعداد قربانیان این ویروس نیز به حدود یک میلیون و 427 هزار نفر رسید. در حال حاضر آمریکا با بیش از 13 میلیون و 137 هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید -19 هم‌اکنون...

سال‌هاست که آخرین جمعه ماه نوامبر در بسیاری از فروشگاه‌های کشورهای آمریکایی و اروپایی با حراجی بزرگ همراه شده است، حراجی معروف به بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه که چندسالی است به کشور ما رسیده است. امسال اما موسم این حراجی در شرایطی فرا رسیده که وضعیت قرمز کرونایی در شهرهای کشورمان منجر به اعمال محدودیت‌های شدید برای اکثر صنوف و تعطیلی آنها شده و همین موضوع حراج جمعه سیاه را معطوف به...

فلوشیپ پریتانولوژی بیمارستان شهدای تجریش به والدین هشدار داد: دخالت در تاریخ تولد نوزاد ممکن است منجر به بروز عوارض ماندگار، ناتوانی و حتی مرگ در نوزاد شود.

اگر طی 10 ماهی که از ورود کرونا به کشور می‌گذرد به کرونا مبتلا نشده باشید، حتما در اطرافیان خود مبتلایان این بیماری را دیده‌اید؛ بیماری سختی که علاوه بر تمام عوارض جسمانی می‌تواند برای روح و روان فرد هم آسیب‌زا باشد و با ترسی که نسبت به بیماری وجود دارد، سبب شود تا اطرافیان بیمار هم از این بعد بیماری غافل شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از کشف 17 هزار حبه قرص ترامادول در شهر برازجان خبر داد.

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران در مورد تولد زودهنگام نوزادان به دلیل تاریخ لاکچری 99.9.9 واکنش نشان داد.

خلیج فارس در امتداد دریای عمان قرار دارد و ما ایرانیان از آن به‌عنوان یک نماد ملی یاد می‌کنیم. خلیج فارس یک اکوسیستم منحصربه فرد نیمه بسته است که در مقایسه با سایر دریاهای «مناطق نیمه‌گرمسیری» دارای تنوع گونه و زیستگاهی بسیار بالایی است. منطقه خلیج فارس یک آزمایشگاه طبیعی است چراکه شورترین و داغ‌ترین آب دنیا را دارد و یکی از آلوده‌ترین خلیج‌ها و اکوسیستم‌های دنیا نیز محسوب می‌شود.

کارشناس مسوول بیماری های واگیر مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درباره چگونگی استفاده از ماسک در روزهای بارانی توضیح داد.

یک فعال حقوق زنان گفت که قوانین تبعیض آمیز از جمله مواد 301، 302، 309 و 630 قانون مجازات اسلامی قبح اقدام به قتل را تلویحا از بین برده است و به نظر می رسد لازم است حقوق برابر زن و مرد در قوانین گنجانده شود تا کسی با عنوان «قتل های ناموسی» آزادانه اقدام به کشتن زنان و دختران خانواده نکند.

موارد ابتلا به بیماری کووید -19 در آسیا رو به افزایش است اما در مقایسه با کشورهای غربی به قطره ای در اقیانوس تشبیه شده است.