یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

گروهی از محققان دانشگاهی یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از روش‌های بیولوژیکی موفق به ارائه پکیج‌های تصفیه گازهای آلاینده و همچنین حذف بوی ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب شدند.

بررسی اطلاعات مرکز ملی خشکسالی نشان می‌دهد که از ابتدای مهر ماه تاکنون حدود 32 میلیمتر بارش در کشور داشتیم که در این میان سهم برخی استان‌ها از بارش‌ها بیشتر و سهم برخی دیگر از استان‌ها بسیار کم بوده است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اجرای طرح محدودیت های کرونایی با هدف ارتقاء سلامت مردم در نقاط مختلف استان گفت: با اجرای این طرح طی چهار روز گذشته میزان تردد در سطح معابر درون و برون شهری 30درصد کاهش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی 258 بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در 24 ساعت گذشته تا کنون در استان خبر داد.

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف 3 میلیاردو 870 میلیون کلاهبرداری اینترنتی در شهرستان سقز خبر داد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی چهار روز اخیر یک هزار و 83 دستگاه خودرو برگشت و از ورود آنها به شهرهای قرمز جلوگیری شد.

رئیس انجمن ایرانی اسلامی و استاد تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران در یادداشتی به ریشه‌یابی تاریخی و علل خشونت بر زنان پرداخت.

امروز 5 آذرماه 99، دکتر کولیوند رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا با حضور در دفتر همتی رئیس جمعیت هلال احمر، در خصوص همکاری بین سازمانی در زمینه امور پشتیبانی این طرح دیدار و گفت‌وگو کرد.

پل طبیعت تهران همزمان با سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام‌خمینی (ره) مبنی بر تشکیل سازمان بسیج مستضعفین به رنگ پرچم ایران درآمد.

در شب وفات حضرت فاطمه معصومه (س) پیکر هفت شهید گمنام دفاع مقدس در حرم کریمه اهل بیت (س) تشییع و آیت الله سعیدی بر پیکر پاک شهدا نماز اقامه کرد. همچنین پس از مراسم عزاداری پرچم گنبد حرم حضرت معصومه (س) تعویض شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از 18 هزار و 935 بیمار مبتلا به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان اعلام کرد: قریب به 800 هزار کودک در دوران کرونا تا کنون متولد شده‌اند؛ کودکانی در استرس (به‌خصوص استرس مادران) زاده شده‌اند و بدون حمایت‌های عاطفی معمول ماه‌های اولیه زندگی خود را گذرانده‌اند.

تالاب «میقان» در پنج کیلومتری اراک واقع شده و همواره به عنوان جاذبه طبیعی و گردشگری و قطبی برای پرنده‌نگری در مرکز کشور مطرح بوده است. زمستان‌ها در کنار مهاجرت پرندگان به این زیستگاه، بیم شیوع بیماری‌هایی مثل آنفلوآنزای پرندگان وجود دارد و امسال هم مانند سال 95، این نگرانی بروز یافته است. نخستین مورد شیوع این بیماری در میقان، 30 آبان شناسایی شد و به سرعت ممنوعیت تردد و نزدیک‌شدن به...

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: تعداد موارد مبتلا به کروناویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان مرکزی به 30 هزار و 845 نفر رسیده است.

در پی شیوع روز افزون ویروس کرونا و به منظور فرهنگ‌سازی پیرامون مسائل بهداشتی، پویش مردمی "سلامتی هدیه خداست" چهارشنبه 5 آذر ماه با مشارکت نیروهای جهادی با اهدای ماسک رایگان به مسافران اتوبوس‌های تندرو برگزار شد.

قیمت مرغ این روزها سر به فلک کشیده است و مردمی که برای خرید مرغ دولتی به فروشگاه های خاص می روند، مجبورند در صف های چند ده یا چند صد نفری بایستند و ساعت ها در انتظار بمانند تا مرغ را به قیمت دولتی بخرند.