یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت تهویه هوا در کنترل انتقال ویروس کرونا، گفت: هنگام صحبت کردن بیمار مبتلا به کرونا، افشانه‌های حاوی ویروس که اندازه‌ای به مراتب کوچک‌تر از ریز قطرات دارند، سریع‌تر از حالت سکوت منتشر می‌شوند و اطرافیان را آلوده می‌کنند.

با توافق رییس جمهوری و رییس مجلس، نایب رییس مجلس شورای اسلامی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا شد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان می‌گوید: اعتقاد ما در وزارت ورزش و جوانان این بوده است که توسعه پایدار ورزش در ابعاد قهرمانی و همگانی بدون هم‌افزایی و تعامل نزدیک سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درباره نحوه شکایت از اصنافی که پروتکل های بهداشتی و محدودیتهای اعلامی را رعایت نمی کنند، توضیح داد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر لزوم توجه والدین به سلامت فرزندان خود به جای توجه به تاریخ تولد رند اظهار کرد: امکان صدور شناسنامه متولدین 15روز اول آذر به تاریخ رند وجود دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 13843 بیمار مبتلا به کووید19 در 24 ساعت گذشته خبر داد.

به‌منظور ارتقای فرهنگ جامعه و با بهره‌گیری از موضوع پرسش مهر دانش‌آموزی، شیوه‌نامه انشانویسی در بین سوادآموزان دوره انتقال ابلاغ شد.

سازمان جهانی بهداشت در آستانه فرارسیدن کریسمس (WHO) اعلام کرد: پرهیز از اجتماعات خانوادگی امن‌ترین اقدام در زمان تعطیلات است.

زنده یاد چنگیز جلیلوند از دوبلورهای مطرح کشورمان در زمان حیات از افراد دارای لکنت زبان حمایت می کرد و در دو فیلم هم نقش کاراکتری را بازی کرده بود که لکنت زبان داشت.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: با توجه به اوج گیری دوباره کرونا در موج سوم، بنیاد مستضعفان آمادگی دارد تا با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا امکانات دراختیار خود را برای اسکان و تامین غذای گرم مدافعان سلامت تا پایان مبارزه با کرونا به کار گیرد.

وزیر علوم بر ضرورت بهره‌مندی از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاه های کشور برای تقویت کادر علمی و آموزشی مدارس تاکید کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش می‌تواند علاوه بر پذیرش دانشجو معلم از سطح دیپلم با اتخاذ تدابیر لازم نسبت به گزینش نیروهایی که حداقل 4 سال در دانشگاه های معتبر تحصیل کرده اند، اقدام کند.

رئیس انجمن ویروس‌شناسی ایران با بیان اینکه ویروس کرونا مانند ویروس‌های تنفسی دیگر رفتار نکرد، گفت: انتظار داشتیم کرونا همانند ویروس‌های تنفسی دیگر در فصل گرما ناپدید یا حداقل کم شود ولی اینگونه نشد و علاوه بر این میزان جهش‌های در این ویروس از آنچه که پیش‌بینی می‌شد، کمتر بود.

رییس اورژانس کشور که مسئولیت امور پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی را نیز برعهده دارد، از تهیه لیستی از هتل ها و مهمانسراها برای قرنطینه بیماران کرونایی خبر داد و گفت: هدف ما از این طرح بحث قرنطینه، جداسازی مبتلایان است. قرنطینه افراد در محیط هایی مانند هتل باعث حفظ کرامت هموطنان خواهد شد و افرادی که دارای توان مالی مناسب نیستند و نمی توانند قرنطینه را رعایت کنند، این طرح کمک کننده خواهد...

پلیس امارات از کشف و ضبط بیش از 662 کیلوگرم مواد مخدر در گمرک دوبی خبر داد.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری با اشاره به عدالت، شفافیت و دقت نظر علمی به عنوان رویکرد اصلی در انتخاب آثار دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری از بررسی 4115 اثر در فرآیند داوری این جشنواره خبر داد.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه شرایط بحرانی و قرمز تهران کماکان پابرجاست، گفت: متاسفانه نقض قرنطینه توسط افرادی که نتیجه آزمایش PCR آنها مثبت است، همچنان در تهران در حال انجام است.