یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی سازمان غذا و دارو از اخذ مجوز برای مطالعات بالینی واکسن نوترکیب ایرانی آنفلوآنزا خبر داد.

جانشین پلیس راه کشور از آغاز طرح زمستانی پلیس در جاده‌های کشور از 20 آذرماه به مدت سه ماه خبر داد.

بنابر اعلام رئیس سازمان بهزیستی کشور، حدود 150 هزار نفر از افراد دارای معلولیت در حوزه فعالیتهای ورزشی فعال بوده و در رده های قهرمانی و در مسابقات کشوری ملی و بین المللی مشارکت دارند.

مقامات نیوزیلند از مرگ دسته جمعی نزدیک به 100 قطعه وال در سواحل این کشور خبر دادند.

رئیس بخش پیشگیری درمان و بازتوانی دفتر مقابله با موادمخدر سازمان ملل متحد گفت: به دلیل همه‌گیری کرونا، وابستگی به موادمخدر در دنیا افزایش یافته است، لذا باید فعالیت‌های جمعی در کشورها برای تقویت برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد انجام شود، این مهم برای رشد سلامت عمومی و تحقق جامعه سالم سودمند است.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به افزایش تجهیزات و برنامه ریزی برای روزهای برفی و بارانی در تهران و لایروبی 530 کیلومتر کانال و مسیل در شهر تاکید کرد: یکی از آماده ترین سال ها را پشت سر می گذاریم.

معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران با اشاره به وضعیت بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تهران، اظهار کرد: خوشبختانه روند بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها طی چند روز اخیر افزایشی نداشته، ولی تا زمانی که این روند آماری به سطح معنی داری نرسد نمی‌توانیم در مورد آن قضاوت و نتیجه‌گیری قطعی داشته باشیم.

رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد: با عبور موج دوم همه گیری کووید -19 در این کشور بخشی از محدودیت‌های کرونایی برداشته می‌شود.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا نسبت به درخواست های حضور در مقابل دستگاه عابر بانک هشدار داد و از هموطنان خواست از ترفندهای حیله گرانه کلاهبرداران آگاه باشند.

کرونا مهمان ناخوانده‌ای شده که تمام جهان را در سخت‌ترین برهه تاریخ برده و هرروز بر تعداد مبتلایانش بیشتر شده و شاهد پرپر شدن هم‌وطنانمان هستیم. اما اینکه بدانیم چه کنیم که کرونا نگیریم هم مساله مهمی است.

استفاده از ترال به واسطه اثرات مخرب زیست محیطی بسیار بحث برانگیز است و از انجا که ترال کف شامل کشیدن ابزار سنگین ماهیگیری در کف دریاست می تواند تخریب‌هایی در مقیاس بزرگ در کف اقیانوس‌ها ایجاد کند که از آن جمله خسارات به زیستگاه مرجان‌ها و یا حذف جلبک‌های دریایی است.

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را به همراه چندین طرح دیگر اعلام وصول کرد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از کاهش 35 درصدی تردد خودروهای شخصی در جاده‌های کشور از زمان اجرای طرح ممنوعیت تردد بین شهری تا کنون خبر داد.

متخصصان و دانشمند تیم واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد پس از اعلام اثربخشی 90 درصدی این واکسن مدعی شده‌اند که واکسن آن‌ها، جهان را بسیار نزدیک‌تر به وضعیتی می‌کند که می‌تواند به همه‌گیری ویروس کرونا خاتمه بدهد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از وقوع روزانه 1500 تصادف رانندگی در تهران خبر داد.

جشنواره فرهنگی هنری (دختران امروز) با موضوع (دختران، خانواده، گذر ازکرونا) در سطح ملی با هدف هویت یابی دختران و نشان دادن نقش آنان در ایجاد فضای سرشار از نشاط و امید و همبستگی در خانواده با مشارکت دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جهموری برگزار می شود.