یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره سوتفاهم ایجاد شده درباره اظهاراتش در مورد خطرشیوع کرونا با افزایش مسافرت به شمال توضیحاتی ارائه کرد.

«رضا آران» از پرسنل حوزه پشتیبانی بیمارستان امام رضا (ع)، دوم آذر بر اثر ابتلا به کرونا به شهادت رسید. آران 37 ساله نخستین شهید مدافع حوزه سلامت شهرستان سیرجان و دومین شهید سیرجانی مدافع سلامت است. خانواده او از مخالفت و بلاتکلیفی نسبت به دفن این شهید حوزه سلامت در قطعه شهدا گلایه دارند.

نخست وزیر ایتالیا از آغاز توزیع واکسن کووید -19 در این کشور از پایان ماه ژانویه خبر داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور 75 هزار و 500 بیمار مبتلا در بیمارستان های این سازمان بستری و درمان شده اند که تقریبا معادل 30 درصد کل بستری های کشور است و در حال حاضر 2 هزار و 379 بیمار کرونایی در بیمارستان های تابعه این سازمان بستری هستند.

عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به روند روبه‌رشد حضور دختران در آموزش عالی گفت: نرخ بیکاری برای دختران 27.8درصد است درحالی‌که این مقدار برای پسران 13.1درصد است. یعنی نرخ بیکاری زنان دانش‌آموخته تقریبا دوبرابر مردان است.

معاون مهندسی نیروی انتظامی در نشست با رییس سازمان جنگل‌ها بر همکاری مشترک ناجا با منابع طبیعی برای برخورد با متخلفان اراضی ملی و قاچاقچیان چوب تاکید کرد.

رژیم‌های غذایی گیاهی به طور کلی سالم هستند اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد این رژیم‌ها خطر چشمگیری به همراه دارد و احتمال شکستگی استخوان را افزایش می‌دهد.

رییس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از کاهش ترددهای درون شهری در پی اعمال محدودیت های دو هفته ای خبر داد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با بیان این که بین سطح سواد سلامت تخصصی در حوزه پیشگیری و میزان ابتلا و مرگ و میر با کرونا ارتباط مستقیم وجود دارد، ارتقا هدفمند سطح سواد سلامت شهروندان را رمز موفقیت در برابر پاندمی کرونا دانست.

موسسه تحقیقاتی گامالیا اعلام کرد: واکسن اسپوتنیک - وی (Sputnik V) 42 روز پس از اولین تزریق، اثربخشی بیش از 95 درصدی نشان داده است.

یک روانشناس با بیان اینکه کمال‌گرایی با کامل‌گرایی متفاوت است، گفت: افراد کامل‌گرا به دنبال چیزهای خیلی کامل هستند و این آسیب رسان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر 647 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

مسئول نمایندگی بسیج دانشجویی سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به اینکه دستیابی به اهداف سازمانی، پشتکار و تلاش جدی را می طلبد گفت: مخابرات منطقه کردستان با برنامه ریزی دقیق و فعالیت های جهاد گونه توانسته است در تحقق اهداف سازمانی موفق عمل کند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز از پلمب و شناسایی دو مرکز شرط‌بندی بر روی حیوانات شهر صاحب از توابع شهرستان سقز توسط مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست خبر داد.

رئیس علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه در این مدت 15 مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که بر این اساس تعداد فوتی ها در اثر ابتلا به این ویروس 1203 نفر می رسد.

به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و مطابق با آمار سازمان بهداشت جهانی (WHO)، میزان تجربه خشونت فیزیکی و یا جنسی در خاورمیانه حدود 37 درصد است. همچنین آمار خشونت منجر به مرگ در خانم‌ها یک نفر در هفته و این آمار برای مردان یک نفر در ماه است؛ بنابراین می‌توان گفت که خشونت منجر به مرگ در زنان 4 برابر مردان است.