یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مرگهای بیش از 400 تایی کرونا و رکوردشکنی های پی در پی بیماری در کشور، منجر به اعمال محدودیت هایی شدیدتر از اول آذر ماه شد، اما همچنان شلوغی مترو و وسایل حمل و نقل عمومی به علت تردد کارمندان، مساله ساز است و بر همین اساس پیشنهاد شناور شدن ساعت کار کارکنان مطرح شده است.

شاید در نگاه اول کرونا تنها یک بیماری بود، بیماری که گمان می‌رفت تهدید کننده سلامت و جان انسان‌ها است و بس، اما از همان ابتدای شیوع خود ثابت کرد که آمده است تا همه ابعاد زندگیمان را برهم بریزد و سبکی جدید از زندگی را برایمان به ارمغان بیاورد.

مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از برنامه ریزی برای ورود نسل جدید اتوبوس های برقی به پایتخت خبر داد.

رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران با اشاره به اینکه میزان پسماند دفن شده روزانه شهر تهران نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته سرانه تولید پسماند در شهر تهران طی سه سال گذشته حدود 15 درصد کاهش پیدا کرده است.

"جمعه سیاه" و فروش اقلام ارزان قیمت یا حراج مرگ در روزهای کرونایی!؟. سوالی که گردانندان و مبلغان این نوع حراجی در اوضاع کنونی دنیا باید به آن پاسخ دهند...

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه پویش مردمی آجر به آجر ذیل برنامه تحولی توسعه مشارکت‌های مردمی با هدف جمع‌آوری کمک‌های خرد برای مدرسه سازی و ترویج فرهنگ کار خیر شکل گرفته است گفت: تا کنون حدود 150 هزار خیر در این پویش مشارکت کرده‌اند.

رقم های نجومی برای رزرو اتاق عمل در ساعت 09:09 تاریخ 99.9.9؛ زایمان و زایش نوزادی نارس؛ باز هم تکرار تراژدی "تاریخ تولد لاکچری"...

در شرایط همه‌گیری کرونا و به دنبال آن، اعمال محدودیت‌های قرنطینه‌ای و تردد در شهرها، اغلب ما ممکن است با بی‌نظمی در برنامه خواب شبانه‌روزی‌مان مواجه شویم و این در حالی است که خواب آشفته یا کمبود خواب به نوبه خود سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند.

مدیر کل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ضمن اشاره به اینکه شمال شهر تهران 11 حوضه سیل‌خیز مخرب دارد، گفت: به‌طور کلی بیش از 1200 شهر و روستا در ایران در معرض خطر سیل هستند.

کارشناس پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی اردبیل گفت: محدودیت‌های دو هفته ای با ایجاد ایزولاسیون مستقیم و ایزولاسیون معکوس می تواند موجب کاهش مبتلایان به کرونا شود.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحاتی درخصوص تسهیلات جدید کرونایی ارائه داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کرونا استان به 296 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 2 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که براساس اطلاعاتش امیدوار شده که دانشمندان جوان ایرانی واکسن ملی کرونا را به زودی تولید می‌کنند.

فرمانده پایگاه دریابانی بوشهر از کشف شش هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های بوشهر خبر داد.

آمار فوتی ناشی از کرونا همچنان بالا و دولت در تلاش برای اجرای دقیق طرح جدید محدودیت های کرونایی است. در همین راستا بازدیدهای سرزده از سازمان ها و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی و اصناف در پایتخت با جدیت دنبال می شود به شکلی که دستگاه های مختلف باید در هر لحظه منتظر حضور تیم های بازرسی برای ارزیابی رعایت پروتکل های بهداشتی و طرح جدید محدودیت ها باشند و امروز هم معاون توسعه مدیریت و منابع...