یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 731 مجرم در سی و نهمین مرحله از اجرای طرح رعد خبر داد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد با اشاره به کنترل سیلاب و مقابله با کم‌آبی به عنوان ره آورد انجام عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در سطح این شهرستان گفت: اقدامات خوب و موثری در سطح برخی حوضه‌های آبخیز این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.

وزیر بهداشت ترکیه گفت: واکسن کووید -19 ساخت چین رایگان است و بزودی اولین دوزهای واکسن را تحویل می‌گیریم.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که از سوم دسامبر مقررات قرنطینه‌ای برای مهار کرونا در این کشور لغو و به جای آن محدودیت‌های سه مرحله‌ای اعمال می‌شود.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی گفت: چهار هزار و 158 مددجوی استان مرکزی از 19 موسسه خیریه در سامانه سهام ثبت نام کردند که بخش عمده‌ای از آنها مربوط به شهرستان‌های اراک، خمین، ساوه و محلات هستند.

«کرونا حریف من نشد، حالا صحیح و سالم دارم اولین بارونای پاییزی رو تماشا می‌کنم، الان قدر زندگی رو بیشتر می‌دونم...»

فرمانده انتظامی تهران بزرگ جزییات و شرایط پاک کردن جریمه های تردد در محدودیت کرونایی را تشریح کرد.

دهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران اسفندماه 1399 توسط سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار خواهد شد.

مرکز هماهنگی حوزه وزارتی جدول زمان‌بندی جدید برنامه آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 را جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ کرد.

در پی وقوع سانحه رانندگی در نیکاراگوئه دستکم 17 تن کشته و تعدادی دیگر نیز مصدوم شدند.

یک پژوهشگر ارشد حوزه مطالعات زنان با اشاره به خشونت سفید در فضای مجازی به عنوان یکی از انواع خشونت علیه زنان، مطرح کرد: با بررسی‌هایی که در جهان بر روی فضای مجازی انجام شده است، کارشناسان متوجه شکل جدیدی از خشونت تحت عنوان قلدری و یا گردن کلفتی در فضای سایبر شدند که ما در ادبیات خود از آن به عنوان خشونت سفید یاد می‌کنیم، از سوی دیگر اغلب قربانیان این نوع خشونت زنان هستند.

مدیر عامل شرکت یادمان سازه شهرداری تهران در مورد جزئیات پروژه شارباغ توضیحاتی را ارائه کرد.

با افزایش امیدواری‌ها درباره تولید واکسن کرونا و در دسترس بودن آن در هفته‌های آینده، وزارت بهداشت عربستان قصد دارد آن را به طور رایگان در اختیار شهروندان و افراد مقیم این کشور قرار دهد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه اقدام اصلی ما در شرایط کرونایی، تولید برنامههای درسی متناسب با این اوضاع بود گفت: QR code خوان شدن کتابهای درسی اقدام دیگر ماست. از این طریق امکان دسترسی به اطلاعات افزونتر برای دانشآموز فراهم میشود.

یک متخصص ارولوژی با تاکید بر ضرورت پیگیری و درمان بیماری‌های کلیوی و مجاری ادرار حتی در دوران پاندمی‌ها گفت: مبتلایان به نارسایی‌های کلیوی، بیماری‌های مجاری ادرار، فشارخون مزمن و دیابت باید ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت دوره‌ای تحت نظر پزشک باشند؛ چرا که ممکن است به تعویق انداختن درمان‌ها فرد را با عوارض جبران ناپذیری مواجه کند.

تاکنون چهار واکسن کووید -19 در جهان به مرحله نسبتا قطعی و نهایی رسیده است و برخی از آنها در مسیر گرفتن تاییدیه‌های لازم توسط سازمان‌های نظارتی قرار دارند. نوع ساخت، نگهداری و میزان اثربخشی هرکدام از این واکسن‌های با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد. در این اینفوگرافیک به این چهار واکسن کرونا و برخی ویژگی‌ها و تفاوت‌های آنها اشاره شده است.