یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با انتشار نتایج نظرسنجی گفت: نگرانی مردم از ابتلا به کرونا در بالاترین سطح خود از زمان شروع همه‌گیری قرار دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه ایران قربانی ترانزیت مواد مخدر به سایر کشورهاست، گفت: قریب به 40 درصد از تولید مواد مخدر در کشور افغانستان با هدف ترانزیت به سایر کشورها وارد ایران می شود.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور به تشریح و تبیین برنامه‌های مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور پرداخت.

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: علت ضعف در معرفی درست اورژانس اجتماعی و سامانه 123 و خدمات خانه‌های امن به زنان در معرض خشونت، عدم دسترسی سازمان بهزیستی به ابعاد فرهنگی و رسانه‌ای است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن تعطیلی مدارس و برگزاری کلاس‌های آموزشی به‌صورت مجازی، امکان اجرای برنامه یادشده و مانور سراسری به شکل یکپارچه میسر نیست، از این رو تغییراتی در نحوه برگزاری مانور سال جاری پیش‌بینی‌شده تا دانش آموزان همراه با خانواده‌های خود بتوانند اطلاعات لازم را در خصوص ایمنی در برابر زلزله کسب کنند.

جانشین فرمانده ناجا گفت: طی هشت ماه سال جاری بیش از 716 تن انواع مواد مخدر کشف شده که افزایش 30 درصدی کشفیات نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت وضعیت شیوع کووید -19 در استان فارس را تشریح کرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: 152 هزار دانش‌آموز تحت پوشش داریم که 70 هزار نفر از آنها در مدرسه عادی درس می‌خوانند و 82 هزار نفر از آنها در 1600 مدرسه خاص استثنایی درس می‌خوانند.

رئیس انجمن ازدواج و خانواده کشور گفت: بسیاری از افراد مرز میان خشونت‌های سفید و خشونت‌های قرمز را تشخیص نمی‌دهند و تنها بر خشونت‌های فیزیکی که خشونت قرمز محسوب می‌شوند توجه دارند، درحالی که خشونت فیزیکی را می‌توان با مراجعه به پزشکی قانونی و گرفتن طول درمان اندکی تسکین داد اما خشونت‌های روانی یا خشونت‌های سفید نیازمند توجه بیشتری برای تسکین هستند.

سازمان ملل هشدار داد: با وجود اعمال محدودیت‌های تردد ناشی از شیوع کروناویروس، سطح گازهای گلخانه ای همچنان بالاست.

طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر سه‌شنبه (4 آذر 99) 880 هزار و 542 نفر را در ایران به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز 45 هزار و 738 نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، 617 هزار و 715 نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی 10 روز اخیر (25 آبان تا 4 آذر) به طور متوسط در هر ساعت 546 نفر در ایران مبتلا و بین 19 تا 20...

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد شناسایی و فوتی ناشی از کووید -19 در کشور طی 24 ساعت گذشته را اعلام کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: 45 لاشه پرنده مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از تالاب میقان اراک جمع‌آوری شد.

طی 9 ماه گذشته ویروس کووید19 نشان داد که به راحتی قادر است همه گروه‌های سنی و جنسی را مبتلا کرده و به کام مرگ بکشاند، افزایش شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در گروه زیر 50 ساله‌ها به 15 درصد در فارس، نشان می‌دهد که هیچکس در برابر کرونا مصونیت ندارد.

معاون حمل و نقل، ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که برای توسعه و نوسازی ناوگان عمومی شهر نیازمند، 30 هزار میلیارد تومان در سال هستیم.

مشاور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره ضرورت مداخلات خانواده محور در خشونت خانگی علیه زنان اظهار کرد: معمولا مداخلات اجتماع محور باید پیش از مداخلات خانواده محور انجام شوند اما متاسفانه در کشور ما توجه کافی به مداخلات خانواده محور نمی‌شود و می‌توان گفت این مداخلات ضعیف واقع شده‌اند که می‌تواند دلایل قانونی و آموزشی داشته باشد.