یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (4 آذر ماه) در محدوده قابل قبول است این در حالیست که پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد پایتخت طی امروز و فردا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

نتایج یک نظرسنجی اخیر مؤسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی در حوزه بیمه بیکاری نشان داد که 62 درصد از متقاضیان دریافت مقرری بیمه بیکاری، در طول ماه‌های گذشته مجددا مشغول به کار شدند و 38 درصد متقاضیان نیز همچنان بیکار هستند.

آمار جهانی مبتلایان به کووید 19 تاکنون به 59 میلیون و 516 هزار و 610 نفر رسیده و مرگ یک میلیون و 402 هزار و 42 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

از یکم آذرماه بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا شهرهای دارای شرایط قرمز و نارنجی، محدودیت‌های دو هفته‌ای به منظور کنترل روند رشد بیماری کرونا همزمان با سراسر کشور در همدان نیز به اجرا درآمد و تنها فعالیت مشاغل ضروری امکان‌پذیر است. ورود خودروهای با پلاک غیربومی به همدان ممنوع و خروج خودرو با پلاک همدان به خارج از استان نیز ممنوع و همچنین تردد خودروهای شهری از ساعت 21 تا 4 صبح در...

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از اواخر وقت فردا (5 آبان) خبر داد و گفت: در پی ورود این سامانه بارشی به کشور در بیشتر مناطق بارش باران یا برف خواهیم داشت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حادثه گازگرفتگی دریک ساختمان پنج طبقه و 15 واحدی خبر داد.

دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر با همکاری سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای و انجمن پیاده روی فدراسیون ورزش‌های همگانی اقدام به برگزاری اولین دوره مسابقات پیاده روی مجازی در سطح کشور کرده است.

تخریب بخشی از خانه‌ای تاریخی در شهر اردکان برای ایجاد سرویس بهداشتی، این روزها گلایه فعالان فرهنگی را برانگیخته به طوری که تعدادی از هنرمندان کشور نیز به این مسأله واکنش نشان داده‌اند. هرچند این اقدام توسط ابزار و ماشین‌آلات شهرداری اردکان انجام شده اما شهرداری مدعی است که از این تخریب اطلاعی نداشته است. از سوی دیگر اداره میراث فرهنگی نیز می‌گوید نه‌تنها این طرح بدون هماهنگی با میراث...

از زمان شیوع ویروس کرونا، بیشترین مخاطبان پیام های حاوی تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی، گروه های در معرض خطر و افراد دارای بیماری زمینه ای بوده اند و این روزها که کرونا دست بالا گرفته و هر روز شمار مبتلایان و قربانیان خود را افزایش می دهد، رعایت پروتکل های بهداشتی و مراقبت برای افراد در معرض خطر بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

عضو هیئت علمی گروه روانشناسی بالینی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی درباره‌ی عواقب گسترش روانشناسی شبه علمی در فضای مجازی گفت: توصیه‌ها و راهنمایی‌های غلط، در کوتاه‌مدت آسیب خود را نشان می‌دهد. این توصیه‌ها، پیامدهایی دارند که اصطلاحا دود آن به چشم خود مخاطبین می‌رود.

هر سال با افزایش بارندگی‌ها مساله ضرورت مدیریت روان‌آب‌ها مطرح می‌شود. روان‌آب‌ها زمانی جاری می‌شوند که شدت بارندگی از ظرفیت نفوذ آب به داخل خاک بیشتر باشد و پس از پر کردن گودی‌های سطح زمین از طریق شبکه آبراهه سپس رودخانه اصلی از حوضه خارج شود و در نتیجه آب ناشی از بارندگی در سطح زمین باقی بماند. یک کارشناس محیط زیست وضعیت کشور در مدیریت روان‌آب را تاسف‌بار دانست و گفت: در صورتی می‌توانیم...

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی از آذر ماه، نحوه فعالیت مراکز روزانه و شبانه نگهداری از معلولان و سالمندان را در این دوران تشریح کرد.

دو ماه و نیم انتظار، دو ماه و نیم مراقبت ویژه و چشم به راه قلبی که هیچ وقت نیامد؛ قلبی که آرزویش بر دل دو کودکی ماند که ماه‌ها در لیست انتظار بودند برای پیوند قلب...

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره علت اجرایی نشدن اوراق مشارکت مترو توضیح داد و گفت که مشکل حل و مفاصاحساب برای وثایق شهرداری صادر شده است.

نتایج یک مطالعه جدید با موضوع "مهار همه گیری کووید -19" نشان می‌دهد که سوئد در کاهش گسترش این بیماری ضعیف‌ترین عملکرد را در اروپا داشته است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به آلودگی هوای پایتخت طی برخی ساعات روزهای اخیر می‌گوید که سه عامل بر آلودگی هوای تهران طی روزهای بارانی و کم تردد تاثیرگذارند.