یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه موج جدید بیماری کووید 19 در کل دنیا آغاز شده و کشور ما نیز از تنش‌های این موج جدید مصون نخواهد بود، بر پرهیز از دورهمی های خانوادگی به عنوان یکی از اصلی‌ترین کانون‌های ابتلا تاکید کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر از اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی تا نیمه دی ماه خبر داد.

در شهر پر حادثه ما، تماشاچیان مرگ هم کم نیستند، با وجود اینکه برخی از روانشناسان ریشه حضور افراد در محل وقوع حوادث را هیجان های تخلیه نشده می دانند اما از نقش وظیفه شهروندی و انسانی هم نمی توان صرف نظر کرد. دانستن اسیب های حضور در محل وقوع حوادث یا نوع اختلالی که این کار در امدادرسانی به افراد ایجاد می کند شاید باعث شود تا از تعداد تماشاچیان و خسارت های جانی حوادث کاسته شود.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران با اشاره به آغاز سرشماری زمستانه حیات وحش استان تهران گفت: سرشماری زمستانه در استان تهران معمولا در فصل پاییز و با آغاز آذر ماه شروع می‌شود و زمان آن در مناطق مختلف به‌دلیل شرایط آب و هوایی متفاوت متغیر است. این سرشماری معمولا دو ماه طول می‌کشد و طی ماه‌های آذر و دی صورت می‌گیرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که 2 تغییر ساده در سبک زندگی شامل "اختصاص زمان کمتری به کار کردن با گوشی‌های هوشمند" و نیز "افزایش ساعت خواب" از فاکتورهایی هستند که در پیشگیری از افسردگی ضروری است.

وارد سومین ماه سال تحصیلی در زیست بوم جدید مجازی شده ایم؛ با گسترده تر شدن شیوع بیماری و اعمال محدودیت های جدید کرونایی، مدارس بسیاری از استان ها در کشور به طور کامل تعطیل شده اند، اما آموزش ها به طور مجازی در منازل همچنان ادامه دارد.

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از توزیع کیت‌های تشخیص سریع آنتی‌ژن ویروس کووید -19 از امروز خبر داد و گفت: این تست برای مراجعینی است که برای گرفتن مراقبت به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کووید -19 مراجعه می‌کنند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با اشاره به مراجعه تنها 34 موتور به مراکز معاینه فنی در هفت ماه از مجموع سه میلیون دستگاه گغت: قوانین دکوری نیست، باید برای وضعیت آلایندگی و لزوم اخذ معاینه فنی موتورسیکلت های کاربراتوری تهران، فکری شود.

به دنبال بارندگی های شدید امروز یکشنبه دوم آذر 99 در شهرستان گناوه، توسط تیم‌های عملیاتی هلال احمر به آسیب دیدگان این بارندگی و سیلاب امداد رسانی صورت گرفت.

در پی درگذشت حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو، محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی در توییتر واکنش نشان داد.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه سلسله نقشبندیه منشاء خدمات بسیار بزرگی در ایران و دیگر کشورهای همسایه بودهاند، گفت: ما آمادگی کامل داریم تا مقدمات بازگشت پیکر مقدس ایشان را فراهم کنیم.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری تهران گفت: علیرغم اینکه دولت به زحمت ارز مورد نیاز تامین نهاده‌های دامی را تامین می‌کند، لیکن شبکه ناقص (نهاده - کالا) باعث شده است عملا این ابزار منجر به تنظیم بازار و حمایت از بازار نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کرونای استان به 288 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 6 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ضمن اشاره به حوادث رخ داده در هفته گذشته، در عین حال از آماده باش نیروها برای امدادرسانی به حوادث جوی احتمالی خبر داد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: مصوبه تغییر نام خیابان عطار نیشابوری به خیابان سبزوار به دلیل مخالفت فرمانداری تهران لغو شد و مقرر شد در اسرع وقت یکی از معابر برای نام گذاری خیابان سبزوار پیشنهاد شود.

از ساعت اولیه امروز - دوم آذرماه - تعدادی از ساکنان قزوین برای دریافت مجوز تردد در روزهای محدودیت کرونایی به فرمانداری قزوین مراجعه کردند. روزانه یک میلیون تومان جریمه برای تردد خودروهای پلاک غیربومی تعیین شده‌است.