یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شرایطی که کشور با بیماری فراگیر کرونا دست و پنجه نرم می کند جامعه بزرگ پزشکی که در صف مقدم مبارزه با این بیماری هستند با کنار گذاشتن اختلافات و مناقشات شان و جایگاه خود را حفظ کند.

اعضای شورای شهر تهران با رای اکثریت خود طرح الزام شهرداری تهران به تاسیس موزه کودکان در شهر تهران را به تصویب رساندند.

در راستای اجرای طرح ممنوعیت تردد خودروهای بین شهری در کشور به دستور ستاد ملی کرونا، از تردد خودروهای غیر بومی به شهرهای همجوار مازندران ممانعت به عمل آمد. این طرح همزمان با سراسر کشور از یکم آذرماه آغاز وتا دو هفته آینده قابل اجراست ودر صورت نیاز وتشخیص ستاد ملی کرونا مدت زمان این طرح تقلیل یا افزایش میابد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش مهم‌ترین اقدامات وزارت آموزش‌وپرورش در ارتقاء کیفیت دوره پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها براساس فرامین مقام معظم رهبری را تشریح کرد.

اعضای شورای شهر تهران اعتراض فرمانداری به تغییر نام سه خیابان را بررسی کردند.

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از بی توجهی به حقوق شهر و شهروندان در برخی آرای صادره در کمیسیون ماده 38 شهرداری تهران انتقاد کرد.

کارشناسان و صاحبنظران، آسیب‌های اجتماعی را علت و معلولی چند وجهی می‌دانند؛ اعتیاد، طلاق، خودکشی و... هر کدام در جایگاه خود، معلول عواملی مختلف و در عین حال، علتی برای دیگر مسائل در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... می‌دانند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا از اجرای طرح 48 ساعته مبارزه با سرقت وسایل نقلیه در 23 استان کشور خبر داد.

وزیر کشور با اشاره به اجرای طرح جدید محدودیت های کرونایی تاکید کرد: انتظار داریم ناجا همانند سوابق گذشته قوی پای کار بیاید.

مسئولان قضایی آلمان اعلام کردند که یک مرد 41 ساله را به ظن قتل و آدم‌خواری بازداشت کرده‌اند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: برخی فروشگاه‌هایی که در حراج «جمعه سیاه» شرکت و در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی تبلیغات فراوانی می‌کنند، اصلا وجود خارجی ندارند و فروشگاه‌هایی هستند که از سوی مجرمان سایبری برای این روز خاص طراحی شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای جلوگیری از تجمع افراد کارتن خواب باید مکان دیگری در سطح شهر جهت اسکان این افراد مهیا شود.

بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی در برخی نقاط (عمدتا مناطق شمالی و مرکزی استان) تا اواخر وقت امروز است، بنابراین طی این مدت وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش تندباد پیش بینی می شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به موارد خشونت علیه زنان گفت: آمار دقیقی در مورد میزان واقعی خشونت علیه زنان در ایران وجود ندارد اما برخی اظهارنظرات مسئولین، نشان از آن دارد که آمار خشونت علیه زنان در ایران بخصوص در ایام کرونا، روند افزایشی داشته است.

اعمال محدودیت تردد شبانه در ایالت کالیفرنیا درحالی مطرح شده که موارد ابتلا به بیماری کووید -19 در سراسر ایالات متحده از 12 میلیون نفر فراتر رفته است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت مهمترین برنامه های این حوزه را تشریح کرد و گفت: فراهم شدن زیرساخت های الکترونیک، اجرای نظام ارجاع، خرید راهبردی، تدوین و اجرای پروتکل های بیمه ای و تشکیل شورای فنی سازمان از اولویت های اصلی این معاونت است.