یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

خزانه‌دار شورای شهر تهران گفت: ایجاد واحد HSE به ساختار تشکیلاتی جدید نیاز ندارد و شهرداری می‌تواند با توجه به اختیارات قانونی که دارد، با ادغام برخی ساختارها، چنین تشکیلاتی را ایجاد کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در صورت ابتلا به کرونا، آنفلوآنزا و سرماخوردگی به پزشک مراجعه کنید و از مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها بپرهیزید.

فوق تخصص ICU بیمارستان مسیح دانشوری تهران به بیان صریح ناگفته‌هایی درباره عملکرد معاون مستعفی وزیر بهداشت در مدیریت کرونا پرداخت.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از پرداخت 750 میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره (2) ماده (39) قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب دهیاری های کشور خبر داد.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر تقویت اقدامات حفاظتی در جنگل گفت: با وجود نظرات مختلف، ضرورت انجام کار ما صیانت از جنگل و عرصه‌های ملی و این کار با همدلی و هم افزایی قابل انجام است.

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو ضمن هشدار نسبت به مصرف خودسرانه آنتی بیوتیکها، در عین حال پرمصرف ترین آنتی بیوتیک های خوراکی و تزریقی در کشور را تشریح کرد.

کمیته اطلاع رسانی قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، در اطلاعیه شماره 2 قرارگاه، از ارزیابی مثبت از مرحله آغازین طرح جدید محدودیت ها، خبر داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که فعالیت برخی از مراکز درمانی برابر دستورالعمل ستاد مدیریت بیماری کرونا، در سطح استان فارس تعطیل شده یا زمان ارائه خدمات آنها کاهش یافته است.

سرطان پستان از جمله شایع‌ترین انواع سرطان‌ها در زنان محسوب می‌شود، اما امروزه درمان آن امکانپذیر است. مصرف برخی از انواع مواد غذایی، به دلیل محتویات آنها از جمله آنتی‌اکسیدان‌ها، موجب ممانعت از رشد سلول‌های سرطانی در بدن میشود. در این اینفوگرافیک که بر اساس اطلاعات سایت pledgetimes تهیه شده، به برخی از این مواد غذایی اشاره شده است.

از یکم آذرماه محدودیت‌های دو هفته‌ای به منظور کنترل روند رشد بیماری کرونا همزمان با سراسر کشور در بندرعباس نیز به اجرا درآمد. همه‌ی بازاریان و اصناف مشمول این طرح با وجود مشکلات اقتصادی فراوان به علت شیوع ویروس کرونا مغازه‌ها و واحدهای صنفی خود را در بازار قدیم و همچنین سایر نقاط شهر به خاطر حفظ سلامتی عمومی و کاهش آمار مبتلایان به کرونا تعطیل کرده‌اند. اکثر اصناف مرکز شهر بندرعباس...

متخصص تغذیه و عضو هیات علمی گروه تغذیه بالینی رژیم درمانی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اشاره به علل بروز دیابت نوع یک و دو، در عین حال چند توصیه تغذیه ای برای مبتلایان دیابت در دوران کرونا را مطرح کرد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) از رهبران G20 درخواست کرد تا عادلانه واکسن‌های کرونا را اختصاص دهند.

ریاست شورای اسلامی شهر تهران از استانداران گیلان، مازندران و گلستان درخواست کرد که محدودیت های کرونایی با جدیت در شهرهای شمالی کشور اجرایی شود.

تالاب میقان اراک هر ساله با سرد شدن هوا از نیمه های آبانماه میزبان پرندگان مهاجر است و البته این میزبانی گهگاه همراه با برخی نگرانی هاست.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از اهدای 5000 بسته سلامتی ویژه اقشار محروم از محل مشارکت هموطنان در پویش نذر سلامتی و همچنین آغاز پویش بزرگ پاندمی امید خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه گفت: طی عملیات رفع تصرف برخی اراضی ملی فیروزکوه تمامی دیوارکشی‌ها، فنس‌کشی‌ها و بناهای ساخته شده در این اراضی تخریب شد.