یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تمدید اعتبار پروانه‌های موسسات پزشکی تا پایان سال جاری خبر داد.

نخستین داروی بهبود یک اختلال ژنتیکی نادر که رشد کودکان را متوقف و باعث پیری سریع آنها می‌شود، توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شد.

فرمانده مرزبانی استان از کشف و ضبط بیش از شش میلیون نخ سیگار خارجی به ارزش 40 میلیارد ریال طی هشت ماهه سال جاری در مرزهای استان خبر داد.

با گذر در فضای مجازی و در برخی کانال‌های تبلیغاتی به اصطلاح معتبر، با یک آگهی تحت عنوان"کار در منزل" برخورد کردیم که به ظاهر تمام موارد مرتبط با انجام کار معقول به نظر می‌رسید به گونه‌ای که ممکن بود هر فردی را به خود جلب کند، با پرداخت مبلغ 21 هزارتومان وارد کانالی شدیم که حداقل هزار عضو داشت که این اعضا نیز پله جذب دیگری بودند، اما...

معاون اجتماعی پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به تعطیلی واحدهای صنفی و افزایش خرید و فروش‌های غیرحضوری و اینترنتی، توصیه‌ها و هشدارهایی را به شهروندان و کسبه ارائه کرد.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از 26 تن موادمخدر در کشور در هفته سوم آبان خبر داد و گفت: این مقدار کشفیات، نسبت به مدت مشابه سال قبل، 85 درصد رشد را نشان می‌دهد.

مشاور علمی ارشد برنامه واکسن دولت آمریکا گفت: از یازدهم ماه دسامبر شرایط برای دریافت واکسن کووید -19 برای مردم آمریکا آماده می‌شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از ابلاغ اعتبار 80 میلیارد ریالی کمک سرانه آموزشی مدارس استثنایی طی چند روز آینده خبر داد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان از امدادرسانی به بیش از 300 نفر در حوادث جوی دو روز گذشته در کشور خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران از راه‌اندازی مراکز جامع درمانی و بازتوانی اعتیاد خبر داد و گفت: قرار است به صورت پایلوت مراکز جامع درمانی و بازتوانی اعتیاد در چند استان از جمله تهران راه‌اندازی شود که نحوه فعالیت این مراکز بازتوانی معتادان به صورت فرد محور و بدون دارو است.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز (3 آذر ماه) در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و تداوم این شرایط تا ساعات پایانی امشب نیز دور از انتظار نخواهد بود.

یک روانشناس با اشاره به بحران کووید 19 و افزایش اختلافات زوجین در منزل اظهار کرد: زوجین باید بحران‌ها را بخشی از زندگی مشترک محسوب کنند و آگاه باشند که در هنگام بحران استرس و ترس افزایش می یابد بنابراین لازم است درباره ترس‌هایشان با یکدیگر صحبت کنند چراکه اگر ترس‌ها مطرح و حل نشوند منجر به بروز پرخاشگری می‌شوند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا (3 و 4 آذرماه) از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از پنجشنبه (6 آذر) خبر داد.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.8 ریشتر استان "ایباراکی" در ژاپن را لرزاند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آموزش و پرورش باید به سمت دانش آموزان با مهارت پیش رود و از آموزش صرف تئوری فاصله بگیرد.

مدیر گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان در ماه های مهر و آبان، با تعداد متوفیان مجموع هفت ماه گذشته (یعنی از زمان شیوع تا شهریور) برابری می کند.