یک‌شنبه 1 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

با گذشته هشت روز از رها شدن حق‌آبه بختگان از سد درودزن، کام تلخ یکی از بزرگترین دریاچه‌های کشور، با آب شیرین شد.

معاون هماهنگ کننده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران با بیان اینکه در یک ماه اخیر 18 درصد بستری بیماران کرونایی در استان تهران مربوط به بیمارستان‌های تحت مالکیت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است، به تشریح سهم مشارکت سایر سازمان‌ها و نهادهای مختلف در بستری بیماران کرونایی استان تهران پرداخت.

رسانه‌ها در گزارشی از حمله یک کوسه به مردی در استرالیای غربی و کشته شدن او در این حادثه خبر دادند.

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا، ضمن تکذیب خبر تخریب منزل یک معلول در میان جنگل آن شهرستان، به تشریح جزییات این موضوع پرداخت.

سازمان هواشناسی نسبت به مواج شدن دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس در پی وزش باد نسبتا شدید هشدار داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور طی امروز (2 آذر) احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب در برخی مناطق وجود دارد اما برای تهران جاری شدن سیلاب پیش‌بینی نکرده‌ایم.

معاون بنیاد مستضعفان از آغاز روند توزیع بیش از 3000 دستگاه یخچال، تلویزیون، اجاق گاز و ماشین لباسشویی میان مددجویان کمیته امداد در 5 منطقه محروم جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد.

بازرس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری تهران از ادامه پایش و رصد تورهای غیرمجاز خبر داد و گفت: اگرچه محدودیت تردد جاده‌ای برقرار شده اما تبلیغات اینستاگرامی و مجازی برخی تورها همچنان ادامه دارد و بازرسی ما متوقف نشده است. برخی از این تورها از دست بازرسان متواری شده‌اند.

مقامات بهداشتی ایالات متحده با صدور مجوزی برای استفاده اضطراری از یک داروی آنتی‌بادی (پادتن) موافقت کردند که به تقویت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با کووید 19 کمک می‌کند.

در جریان دویست و پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران طرح یک فوریتی ایجاد اداره کل سلامت، ایمنی و محیط زیست «HSE» شهر تهران بررسی شد.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.2 ریشتر استان "سکیکده" در شرق الجزایر را لرزاند.

سخنگوی وزارت بهداشت، با اشاره به استان‌هایی که بیشترین میزان بروز مرگ و میر کرونایی را داشتند، گفت: پیروزی بر کرونا نیازمند کارزاری مبتنی بر همبستگی میان حاکمیت و شهروندان است و ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت عزم ملی برای مبارزه با بیماری هستیم

رییس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر اینکه کماکان استان و شهر تهران یک شهر قرمز با شرایط کاملا بحرانی تلقی می‌شود، گفت: آثار محدودیت‌های دو هفته‌ای در حوزه مرگ و میر بین یک ماه تا 40 روز دیگر و در زمینه کاهش سیر بیماری حداقل تا سه هفته دیگر مشخص می‌شود.

با آغاز سومین ماه فصل پاییز، یکشنبه 2 آذر ماه، بارش نخستین برف پاییزی در مشهد، باعث کاهش دمای هوا و تغییر چهره این شهر شد.

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 13053 مورد جدید کووید -19 در کشور طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

با افزایش شدید موارد ابتلا به کروناویروس در ژاپن، کادر درمان این کشور نگران هستند که به دلیل کمبود تخت بیمارستانی به ویژه در شهرهای بزرگT نظام سلامت به زودی به مرحله فروپاشی برسد.