شنبه 31 شهریور 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از کشف بیش از 700 میلیارد ریال کالای قاچاق در راستای توقیف 13 فروند شناور خبر داد.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت برگزاری لیگ های ورزشی در وضعیت فعلی محدودیت های کرونایی توضیح داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: برای کمک به علوم پزشکی در دوران شیوع کرونا در استان فراخوانی برای داوطلبان علاقه مند به کار خیر داده شد و مردم خیرخواه کردستان هم استقابل خوبی داشتند.

شیوع کرونا بخش‌های مختلف حوزه سلامت جامعه را درگیر خود کرده است و در این میان کارکنان داروخانه‌ها از جمله افرادی هستند که با مراجعه کنندگانی که اکثر آنها بیمار بوده و برای دریافت دارویی که پزشک برای بیماران تجویز کرده، ارتباط مستقیم دارند و طبیعی است که با مشکلات متعددی مواجه شده و عموما در معرض خطر بیماری هم هستند.

هر چند وقت یکبار می شنویم که گودی در پایتخت خانه مجاورش را ویران کرده یا دیوارش ریخته و کارگرانی را به کام مرگ کشانده است. با وجود تاکید سازمان های مرتبط در حوزه پیشگیری یا امداد و نجات بر لزوم توجه به گودهای پایتخت، اما حضور آن ها همچنان در سطح شهر پررنگ است. در این راستا لازم است که به میزان خسارات بالا و شانس کم افراد درگیر این حوادث برای جان سالم به در بردن نیز توجه کرد تا خطر گودها...

از ابتدای شیوع ویروس کرونا صحبت‌های بسیار زیادی پیرامون پیشگیری، نحوه انتقال و درمان این بیماری انجام شده که بخش عمده آن بر محوریت استفاده از ماسک، رعایت فاصله مجاز افراد با یکدیگر و تعطیلی مراکز آموزشی و حتی ادارات بوده است؛ در این میان و بر اساس آخرین مطالعات بر نقش دورهمی‌های خانوادگی به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر در انتشار ویروس تاکید شده است.

تهران در نخستین شب از اجرای طرح اعمال دور جدید محدودیت‌های شدید کرونایی، ساعات خلوت‌تری نسبت به روزهای عادی را تجربه کرد با این حال، به نظر می‌رسد این محدودیت‌ها هنوز از سوی برخی شهروندان جدی گرفته نشده است و ترددهای محدودی دیده می‌شود. تهران یکی از کانون‌های اصلی شیوع کرونا در ایران است که بالاترین آمار ابتلا و مرگ‌ومیر را در ماه‌های اخیر تجربه کرده است.

کارشناسان سلامت در کشورهای مختلف همچنان بر سر استفاده از داروهای معرفی شده برای درمان بیماران مبتلا به کووید -19 اختلاف نظر دارند.

رییس بخش عفونی بیمارستان لقمان با انتقاد از جدی نگرفتن بار بیماری کرونا و افزایش دورهمی‌های خانوادگی، گفت: نمی‌توان تنها توقع داشت که پزشکان وظیفه خود را انجام دهند اما مردم موارد بهداشتی را رعایت نکنند و در سفر یا مهمانی باشند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از واژگونی یک دستگاه پراید در پل سوم بشار یاسوج و یک کشته و 2 مصدوم در این حادثه خبر داد.

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌ها در ایران طی آبان ماه کمتر از حد نرمال بود، گفت: براساس پیش‌بینی مدل‌های اقلیمی این کم بارشی همچنان در کشور ادامه دارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه راهبردهای فعلی ما شامل افزایش شناسایی بیماران، قرنطینه افراد مثبت، قرنطینه معکوس افراد آسیب پذیر و... است، از پیشنهاد ایجاد سیستمی هوشمند برای منع تردد کرونا مثبت‌ها در اماکن پرتجمع و پرتردد خبر داد.

طرح ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از امشب یکم آذر در شهرهای قرمز از ساعت 21 الی4 صبح همزمان در سراسر کشور اجرا شد. اگر تردد خودروها به غیر از تاکسی‌های اینترنتی، تاکسی‌ها و وسایط امدادی در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز در جاده‌ها مشاهده شوند، خودروهای شهرهای قرمز یک‌میلیون تومان و شهرهای زرد و نارنجی تا 500 هزار تومان جریمه می‌شوند.

در پی افزایش آمار مبتلایان و مرگ‌ومیرهای ناشی از شیوع ویروس کرونا در ایران، مسئولان ستاد ملی کرونا اجرای طرح محدودیت‌های دو هفته‌ای در سراسر کشوری را تصویب کردند. پس از تعطیلی برخی از مشاغل، امروز (شنبه) یکم آذر ماه، محدودیت‌هایی در عبور و مرور نیز به اجرا درآمد.

تا همین سال پیش برای سرما خوردگی دلیل های مختلفی آورده می شد؛ فلان روز از سالن ورزشی خارج شد و سرما خورد؛ رفته بود استخر و درهنگام خارج شدن سرما خورده است؛ مکان عمومی بوده است و به خاطر گرمی و عرق کردن و خارج شدن در هوای سرد سرما خورده است

از امشب، یکم آذرماه ممنوعیت تردد درون شهری از ساعت 21 شب تا 4 صبح روز بعد برای همه‌ی شهروندان و مشاغل به استثنای شاغلان مشاغل ضروری گروه یک، اعمال شده است. برای متخلفان هم به ازای هر 24 ساعت یک جریمه اعمال می‌شود.