شنبه 31 شهریور 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایلام با استفاده از ظرفیت بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر اقدام به بر پایی یک نقاهتگاه برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در یکی از سالن‌های ورزشی این استان کرده است که می تواند الگویی کارآمد برای سایر استان ها و مراکز علوم پزشکی باشد.

دو شرکت آلمانی و آمریکایی بایون‌تک و فایزر، یک مانع تعیین کننده برای عرضه واکسن کرونا در ایالات متحده را از سر راه برداشتند و ارزیابی و بررسی نهایی واکسن، ایمن سازی 95 درصدی در برابر ویروس را اثبات کرده است.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، درحال حاضر کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول است و پیش‌بینی می‌شود که به دلیل ناپایداری‌های جوی کماکان این وضعیت ادامه داشته باشد.

در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا و در پاسخ به پیگیری‌های مردمی و مطالبات افکار عمومی در راستای قطع زنجیره انتشار و انتقال ویروس منحوس کرونا، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی وزارت کشور اطلاعیه شماره 2 خود را در خصوص طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با روند و وضعیت بیماری کووید 19 در شهرها منتشر کرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش شدید باران در 15 استان کشور طی امروز و فردا (30 آبان و 1 آذرماه) خبر داد.

آمار جهانی مبتلایان به کووید 19 تاکنون به 57 میلیون و 239 هزار و 964 نفر رسیده و مرگ یک میلیون و 365 هزار و 695 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

نائب رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان ضمن تاکید بر لزوم تصویب لایحه پلیس ویژه اطفال می‌گوید: در ماده ای از لایحه پلیس ویژه اطفال و نوجوانان به تنظیم دستورالعمل اخلاق حرفه‌ای بعد از تصویب آن اشاره شده که مبتنی بر شیوه رفتار با کودکان و نوجوانان است.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) اظهار کرد: حدود 360 تخت بیمارستانی و حدود 100 تخت ICU برای بیماران مبتلا به کووید 19 در مجتمع بیمارستانی امام خمینی تجهیز شده است.

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران ضمن انتقاد از افزایش سفرها پیش از اعمال محدودیت‌های کرونایی جدید، گفت: با اضافه شدن متغیرهایی مانند سرما، آنفلوانزا، عدم رعایت مردم و... وقوع مرگ‌های 4 رقمی دور از انتظار نخواهد بود و ممکن است این اتفاق هم بیفتد.

اراذل و اوباش مدتی است که دوباره به صدر خبرهای نیروی انتظامی برگشته‌اند چرا که برخورد با آنان به یکی از اولویت‌های پلیس بدل شده است، در این میان این سوال وجود دارد که آیا زنان نیز در میان این مجرمان جایی دارند؟.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح جمعه (30 آبان) از مرز 57 میلیون نفر عبور کرده است و تعداد قربانیان این ویروس نیز از مرز یک میلیون و 365 هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از 12 میلیون و 70 هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید -19...

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از مردم خواست با در خانه ماندن و عدم انجام کارهای غیرضرور در بیرون از منزل به مهار موج سوم پاندمی کرونا کمک کنند

به گفته یک جمعیت شناس بر اساس آمار سال 95، حدود 7 میلیون کودک در بازه سنی صفر تا چهار سال و حدود 6 میلیون و 400 هزار کودک در بازه سنی پنج تا 10 سال در کشور وجود دارد که علت بیشتر بودن آمار کودکان صفر تا چهار سال نسبت به کودکان پنج تا 10 سال، رسیدن جمعیت دهه شصت به سن ازدواج است اما به طور کلی جمعیت کودکان در کشور رو به کاهش است.

استشمام بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی یکی از معضلات زیست‌محیطی تهران در سال‌های اخیر بوده است. رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان می‌گوید: نقش فاضلاب شهرستان بهارستان در تشدید این بوی نامطبوع از دلایلی است که بر اهمیت رسیدگی به وضعیت فاضلاب این شهرستان می‌افزاید.

گروهی از محققان دانشگاه شهرکرد با استفاده از نانوذرات طلا به ساخت بیوسنسورهای پاسخ سریع دست یافتند که در مدت یک ساعت وجود ویروس کووید -19 را در نمونه خون مبتلایان تشخیص می‌دهد و به گفته آنها دقت این نانو بیوسنسور با کیت‌های CR برابری می‌کند.

دبیر و رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه از پوشش بیمه ای 90 درصدی دو داروی کرونا در حوزه بستری خبر داد و در عین حال گفت: هزینه تست PCR در مراکز خصوصی معقولانه می‌شود.