شنبه 31 شهریور 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا با تاکید بر لزوم مراجعه افراد دارای علامت و همچنین بیماران کرونا مثبت به پزشک و مراکز 16 ساعته و 24 ساعته وزارت بهداشت، گفت: اخیرا بیمارانی می بینیم که متاسفانه وقت‌شان در خانه تلف شده و در مراحل آخر بیماری مراجعه کرده اند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به تبیین اطلس آموزشی دانش آموزان استثنایی در این ایام پرداخت و گفت: در حال حاضر 71.7 درصد اولویت اول انتخاب مدارس استثنایی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه، آموزش در فضای مجازی است.

مقامات بهداشتی می گویند: ماسک‌های جراحی گسترده‌ترین سلاح در برابر بیماری کووید -19 هستند که باید پس از یک بار استفاده، دور انداخته شوند اما نگرانی‌های زیست محیطی موجب شده که برخی محققان این توصیه را مورد بحث قرار دهند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا توضیحاتی درخصوص تست‌های PCR ارائه کرد و گفت: معمولا پس از دو تا سه هفته بعد از بهبودی، تست PCR باید منفی شود ولی در برخی افراد حتی پس از 6 هفته از ابتلا باز هم تست PCR مثبت می‌شود که این افراد آلوده کننده نیستند، در این افراد عمدتا لاشه‌های ویروس در دستگاه تنفسی باقی می‌ماند و چون لاشه‌ها حاوی DNA هستند، در این روش تشخیص داده می‌شوند.

امروز اول آذر است و طبق تصویب ستاد ملی کرونا، طرح جدید محدودیت های کرونایی و مدیریت هوشمند این بیماری در سراسر کشور آغاز می شود، اما با وجود آغاز این طرح و اعلام جزییات آن همچنان برای برخی از شهروندان سوالاتی مطرح شده که بر همین اساس به سوالات مخاطبان ایسنا درباره طرح جدید محدودیت های کرونایی پاسخ داده شده است.

در هفته گذشته در میداود استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای 4 و درگهان استان هرمزگان زمین‌لرزه‌ای به بزرگای 3.3 به ثبت رسید.

همزمان با آغاز مرحله جدیدی از محدودیت‌های کرونایی، معاون اجتماعی پلیس پیشگیری تهران بزرگ توصیه‌ها و هشدارهایی را به مردم ارائه کرد.

از کرونا که بگذریم هر روز بر آمار مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر افزوده می‌شود، بیماری دیابت از این دسته است که مبتلایان به آن روزبه‌روز افزایش می‌یابند. به گفته متخصصان، بسیاری از افراد از ابتلای خود اطلاعی ندارند و حدود 8.5 درصد جمعیت بالای 30 سال قزوین به این بیماری مبتلا هستند و علت اصلی آن تغییر سبک زندگی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ابتلای 17 هزار و 500 نفر به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از همگان می خواهم در این دوهفته تسویه حساب‌ها را کنار بگذارند و تنها به فکر سلامت جان مردم باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کرونایی استان به 279 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه یک هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از آغاز به کار بسته تحولی خوانا خبر داد و ارتقاء سطح مهارت های چهارگانه زبانی با رویکرد تلفیقی با سه مولفه اساسی از مهارت های زندگی «مسئولیت پذیری، جرات ورزی و ادب» را از اهداف اصلی این طرح برشمرد.

یک سازمان رسمی در فرانسه اعلام کرد که برخی از محصولات هیدروالکلیک به فروش رسیده در این کشور با معیارهای رایج منطبق نیست و تعدادی از آنها حتی می‌تواند خطرناک باشد.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت به منظور تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدای مدافع سلامت با خانواده های معزز آنان دیدار و گفت و گو می کند.