شنبه 31 شهریور 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا خبر داد.

بررسی ها و داده های ناسا نشان می دهد آلودگی هوا در سراسر جهان طی امسال به دلیل شیوع بیماری کووید -19 کاهش یافته است و به نظر می رسد که سیاره ما بالاخره فرصتی برای کشیدن یک نفس عمیق یافته است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه بسیج یک فرهنگ اعتقادی و مایه افتخار کشور است اعلام کرد در هفته بسیج امسال 6 هزار و 200 بسته معیشتی و 100 سری جهیزیه نوعروس بین نیازمندان تقسیم خواهد شد.

شهر تهران روزهای سختی را سپری می کند و در هفته های اخیر نیز با تشدید شیوع کرونا ویروس هر روز آمار ابتلا و فوتی ها به شکل نگران کننده ای افزایش پیدا کرده است و جان های عزیزی را می گیرد و خانواده های بسیاری را عزادار کرده است. بر همین اساس با تصمیم ستاد ملی کرونا، پروتکل‌های جدی‌تری از ابتدای آذرماه به مدت 2 هفته اجرایی خواهد شد که این بار علاوه بر جدیت و استمرار محدودیت ها به جای استان...

مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت، مهم‌ترین خدمات ارایه شده به زنان روستایی را تشریح کرد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت امروز (29 آبان ماه) در محدوده قابل قبول قرار دارد.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در گذشته تمام موسسات تحت پوشش بهزیستی به صورت کاغذی مجوزهای خود را کسب می کردند، گفت: امروز این مهم به صورت الکترونیک توسط سامانه ملی دیده‌بان ثبت می شود که ان‌شاءالله تا دهه فجر صفر تا صد تمام فعالیت‌های مربوط به ماده 26 و کمیسیون ماده 26 به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تعطیلی برخی از مهدکودک های ناشی از شرایط کرونا گفت: با رایزنی در کمیسیون اقتصادی ستاد کرونا و در خواست اعطای تسهیلات به آنان، می توان بخشی از مسائل مشکلات را حل کرد.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه افتخاریست که با همت دولت یازدهم و دوازدهم انجام شد، گفت: علیرغم نظر برخی کارشناسان که معتقد بودند برای احیا دریاچه ارومیه دیر شده است اما با تدابیر و برنامه‌های خوبی که با همکاری تمامی وزارت‌خانه‌ها انجام شد، توانستیم دریاچه ارومیه را در مسیر احیا پیش ببریم.

دانشگاه علوم پزشکی کردستان درخصوص حادثه قطعی برق در بیمارستان امام حسین (ع) بیجار بر اثر فعالیت‌های عمرانی در بیمارستان مذکور، بیانیه صادر کرد.

معاون پیشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه نگاه به سربازی را باید از نگاه پادگانی خارج کنیم، گفت: امریه های سربازی باید هدفمند باشند، ما باید بگوییم در نیروهای مسلح چه تعداد سرباز با چه تخصصی می خواهیم و مابقی افراد را خارج از پادگان در حوزه های پژوهشی و مطالعاتی استفاده کنیم.

«دوره‌ی سیبیل چخماقی گذشته، دیگه کسی هم بابت این چیزا بهت نمیگه مرد، الان دیگه مرد رو با جیبش می‌شناسن!» با پارچه‌ی چرک و روغنی دست‌هایش را تمیز می‌کند و از گود تعمیرگاه بالا می‌آید، دست و صورت و لباس روغنی‌اش با آن لحن خاص کلامش، زجر و زندگی پررنجی که داشته را نمایان‌تر می‌کند...

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در خصوص کلاهبرداری اینترنتی با عنوان " ثبت نام تردد در سامانه های حمل و نقل درون و برون شهری در ایام محدودیت های کرونا " هشدار داد.

یک مدرس دانشگاه در کردستان گفت: توسعه فرهنگ کارآفرینی در جامعه سبب خلق ثروت، ایجاد اشتغال، آسایش و رفاه اجتماعی، برآورده شدن نیازهای درونی فرد، رشد و توسعه اقتصادی، توسعه تکنولوژی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی خواهد شد.

رئیس بیمارستان شهید دکتر فیاض بخش تامین اجتماعی با طرح این انتقاد که همچنان سفر، مهمانی، جشن، مراسم عزا و دورهمی ها در برنامه های مردم هست گفت: این اقدامات بسیار خطرناک هستند؛ تعداد مبتلایان و افراد ناقل در سطح جامعه بالاست و شانس انتقال بیماری بیشتر شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان، از توقیف یک دستگاه کامیون کشنده و کشف 25 تن گندم قاچاق به ارزش یک میلیارد و 250 میلیون ریال خبر داد.