شنبه 31 شهریور 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

به دنبال تعطیلی دو هفته‌ای مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک در شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی، پلیس راهور ناجا از فراهم شدن امکان دریافت خدمات این حوزه به شکل اینترنتی در تهران خبر داد.

ارزیابی از میزان اثربخشی مداخلات غیر دارویی (NPIs) یا به اصطلاح خودمان "محدودیت‌های کرونایی" اعمال شده از سوی دولت‌ها، در کاهش گسترش کروناویروس و آگاهی بخشی به منظور آمادگی برای مقابله با آن در آینده بسیار مهم است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به مولفه‌های موثر بر افزایش پدیده پر وزنی در جوامع، تجمع چربی در بدن را یکی از مهمترین عوامل بروز پیامدهای ناگوار در بیماران مبتلابه کووید -19 دانست.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: بسته تحولی خوانا با تقویت چهار مهارت پایه زبانی و زندگی دانش آموزان را برای زندگی اجتماعی آماده می کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم گفت: در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، مرکز تعویض پلاک و آزمون‌های راهنمایی و رانندگی در این استان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

آموزش و پرورش استان کردستان طی اطلاعیه ای نحوه فعالیت مدارس استان در دو هفته اول آذر ماه به لحاظ وضعیت قرمز، نارنجی و زرد در سطح شهر و روستا را مشخص و اعلام کرده است.

پس از ممنوعیت تولید ظروف یک‌بارمصرف در آلمان اکنون دولت این کشور برای استفاده از ظروف چندبار مصرف در رستوران‌ها و کافه‌ها اقدام می‌کند و این با توجه به شرایط فعلی است که در همه‌گیری کرونا هم، حجم پس‌مانده‌های پلاستیکی بالا رفته است.

سرپرست اداره آبخیزداری و حفاظت خاک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران خبر از اتمام عملیات آبخیزداری در جنوب پایتخت داد و گفت: مهاجرت معکوس روستائیان و آبخیزنشینان یکی از دستاوردهای مهم اقدامات آبخیزداری است.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تقویت همبستگی و انسجام محلی - ملی را از راه‌حل‌های اساسی افزایش تاب آوری در مواجهه با شیوع کرونا و بحران ناشی از آن توصیف کرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه 79 میلیون نفر جمعیت در شهرهای مختلف کشور در وضعیتهای هشدار 3،2 و1 کرونا به سر می برند، ابراز امیدواری کرد که پس از گذشت چهار تا پنج هفته از محدودیتهای جدید کرونا، شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور باشیم.

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند. مهمترین اخباری که امروز کوچویی به آنها پرداخته است، افزایش آرای جو بایدن در انتخابات آمریکا، اصرار ترامپ برای وجود تقلب در این انتخابات، آوارگان اتیوپی، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و مهمتر از همه واکسن کرونا است.

رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران با اشاره به اینکه مناسبات حاکم بر بازار خرید و فروش پسماند در کشور شفاف نیست، گفت: دایر شدن یک مرکز مجاز خرید و فروش پسماند در کشور می تواند باعث ساماندهی این بازار، کوتاه کردن دست دلالان، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی شود و به صنعت بازیافت نیز کمک کند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا تهران با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت همه استان‌های کشور در وضعیت قرمز قرار دارند، بر پرهیز از سفر و دورهمی‌های خانوادگی به عنوان اصلی‌ترین عامل شیوع بیماری تاکید کرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران در بیشتر مناطق کشور طی امروز (1 آذر) خبر داد و گفت: طی روز چهارشنبه (5 آذر) سامانه بارشی جدیدی به کشور وارد می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است: مقاومت ضد میکروبی همچون همه گیری بیماری کووید -19 خطرناک است.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور پایتخت از نشست آسفالت زمین در خیابان مصطفی خمینی خبر داد.