شنبه 31 شهریور 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

استاندار مرکزی گفت: مدیران اجرایی در صورت عدم انجام مصوبات کرونایی به هیات های رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت ارجاع می شوند.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور در یکصد و شصت و دومین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از تعیین تکلیف طرح جامع حمل و نقل شهر تهران تا پایان خرداد سال آینده خبر داد و گفت: طرح جامع ریلی تهران افق 20 ساله دارد و 4 خط جدید و 2 خط اکسپرس و 4 خط حومه ای را شامل می شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نحوه فعالیت مدارس در دو هفته آینده گفت: ستاد ملی مدیریت کرونا این دوهفته را در مدارس مناطق قرمز تعطیل اعلام کرده است بنابراین مدارس در دوهفته آینده در این مناطق تعطیل است ولی در مناطق زرد و نارنجی کماکان بخش اداری مدارس می تواند فعال باشد.

پس از انتشار خبری از دانمارک درباره تحول ویروس کرونا در راسوهای مینک، متخصصان هشدار داده‌اند نوع جدید این ویروس می‌تواند به حیواناتی مثل راسوی اهلی و موش‌های معمولی، صحرایی و آبی منتقل شود. این نخستین‌بار نیست که راسوها به کرونا آلوده شده و آن را به انسان انتقال داده‌اند؛ در آوریل سال 2020 یکی از افراد شاغل در مزرعه پرورش راسو در هلند به کووید -19 مبتلا شد. تحقیقات نشان داد ویروس کرونا،...

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: طرح سپهبد شهید قاسم سلیمانی در راستای محله محور شدن کنترل بیماری کرونا در استان آغاز شد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: برای اولین بار طی چند ماه موارد ابتلا به بیماری کووید -19 در اروپا کاهش پیدا کرده اما آمار فوتی‌ها افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس 178 مورد جدید ابتلا در 24 ساعت گذشته شناسایی شده که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کروناویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به 29137 نفر رسیده است.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین این سازمان و شهرداری تهران در زمینه اشاعه آموزش‌های تخصصی آتش‌نشانان کشور در راستای استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و هم‌افزایی در استفاده از امکانات دو طرف در این موضوع خبر داد.

بر اثر رانش زمین ناشی از بارش شدید باران در ایالت "جاوه مرکزی" در اندونزی پنج نفر جان خود را از دست دادند.

در شرایط کرونایی و طی 7 ماهه سال جاری؛ 4341 نفر از نیروهای شاغلی که ازدواج کرده و تحت پوشش تامین اجتماعی بودند، هدیه ازدواج دریافت کردند.

ماموران پلیس یک کارگاه غیربهداشتی تولید ماسک را در شرق تهران شناسایی و پلمب کردند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران از تعطیلی مهدهای کودک استان تهران از اول آذرماه به دو هفته خبر داد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه 30 درصد جمعیت اعضای هیات علمی دانشگاه‌های دو وزارتخانه علوم و بهداشت را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: امیدواریم در ماه‌های پایانی عمر دولت فعلی شاهد انتصابات بیشتر از زنان در مسئولیت های مدیریتی دانشگاه ها و کشور باشیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت درباره تفاهم‌نامه‌ای که امروز میان این انجمن و مجمع شهرداران آسیایی منعقد شد، گفت: در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان درخصوص زباله‌سوزها، سم‌شناسی، تشخیص آلودگی هوا، تولید سموم سالم برای از بین بردن جوندگان شهری و دیگر مسائل مرتبط با شهرها تحت مجموعه ما هستند که امیدواریم پس از امضای این تفاهم‌نامه گام‌های موثری در ارتقاء مجموعه‌های...

سرانجام پرداختهای ویژه به کادر، پوشش بیمه ای رمدسیویر، تدوین گایدلاین جدید درمان کرونا، لزوم تبعیت پزشکان از پروتکل کمیته علمی مقابله با کرونا و... از جمله مباحثی بود که سخنگوی وزارت بهداشت در بخش دوم نشست خبری امروز خود مطرح کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی 303 بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در 24 ساعت گذشته تا کنون در استان خبر داد.