شنبه 31 شهریور 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر چهارشنبه (28 آبان 99) 801 هزار و 894 نفر را در ایران به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز 42 هزار و 941 نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، 576 هزار و 983 نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی 10 روز اخیر (19 تا 28 آبان) به طور متوسط در هر ساعت 498 نفر در ایران مبتلا و بین 19 تا 20...

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا از هموطنان خواست از اعتماد به رمالان و دعانویسان بپرهیزند.

یک نشریه فرانسوی مدعی شده است که بررسی پژوهشگران در برزیل، اروپا و آمریکا نشان می‌دهد که مرگ و میر حاصل از ویروس کووید_19 در کشورهای متمول بیش از کشورهای فقیر است.

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد شناسایی و فوتی ناشی از کووید -19 در کشور را اعلام کرد.

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری از بارش شدید باران در برخی مناطق همراه با وقوع رعد و برق و وزش باد طی روزهای جمعه و شنبه (30 آبان و 1 آذر) خبر داد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌وپرورش اظهار کرد: 13 هزار و 200 معلم خرید خدمت 340 هزار دانش‌آموز را در سطح کشور آموزش می‌دهند.

استاندار بوشهر از اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های مقابله با کرونا در استان بوشهر خبر داد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: از هفته آینده اقداماتی مشابه به سه ماهه ابتدای شیوع کرونا در سازمان تأمین اجتماعی به اجرا گذاشته می‌شود و بازرسی‌های کارگاهی و جلسات هیأت‌ها و کمیسیون‌های پزشکی در شهرهای دارای وضعیت قرمز تعلیق خواهد شد.

رییس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران نسبت به حوادث اخیر در مترو، خواستار نظارت بیشتر بر پیمانکاران شد.

سازمان جهانی بهداشت از خبر ساخت واکسن جدید کرونا در شرکت "مدرنا" در روز دوشنبه استقبال کرد اما گفت که جای دلخوشی زیادی نیست زیرا هنوز پرسش‌های زیادی دراین زمینه باقی است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با تاکید براینکه کنترل ویروس کرونا نیازمند تعطیلی سراسری و رسیدن به گفتمان واحد و مشترک تمامی دستگاههاست، گفت: ردیابی موفق و بیماریابی مستلزم کاهش تردد ها و خلوتی شهر است.

رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه موضوع مصرف صحیح داروهای آنتی میکروبیال و تلاش برای پیشگیری از بروز مقاومت میکروبی، مخصوصا در دوران شیوع کرونا به عنوان یک چالش مهم در سلامت بشر مطرح است، گفت: میانگین نسخ حاوی آنتی بیوتیک در سال های اخیر کاهش داشته به نحوی که از 45 درصد در سال 1390، به زیر 40درصد در سال 1398 رسیده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت با قدردانی از تلاش و مجاهدت های شبانه روزی مدافعان سلامت و همکاران دانشگاه های علوم پزشکی گفت: با پیگیری های وزیر بهداشت و تعامل، همراهی و مساعدت سازمان برنامه و بودجه، مجوز برقراری فوق العاده ویژه برای کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی صادر شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از حضور یک سومی پرسنل اجرایی مدارس و ادارات آموزش و پرورش تهران از شنبه خبر داد.

نماینده سابق مجلس و صاحب‌نظر در حوزه سطح‌بندی خدمات درمانی مروری بر پیشینه شکل گیری سطح بندی خدمات درمانی داشت و گفت: برنامه سطح بندی خدمات در حال حاضر نیازمند تجدیدنظر است اما باید به آن عمل شود.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه محدودیتهای اعمالی از شنبه بسیار محکم خواهد بود و با متخلفان برخورد می شود، درباره تکلیف مشاغلی که مجبور به تردد در ساعات منع تردد هستند، توضیح داد.