شنبه 31 شهریور 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از کشف 542 کیلوگرم انواع مواد مخدر در بازرسی از یک تریلی که از مرزهای شرقی وارد کشور شده بود، خبر داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز جمعه (30 آبان) خبر داد و گفت: دمای هوا در برخی مناطق کشور بین 6 تا 10 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

این روزها تالاب های آق‌گل ملایر، پیرسلمان اسدآباد، سد اکباتان همدان و سایر سدها و تالاب‌ها میزبان شمار زیادی از پرندگان آبزی و کنار آبزی هستند. پرندگان مهاجر نظیر چشیم، باکلان، حواصیل، اگرت بزرگ و کوچک، بوتیمار، لک‌لک، فلامینگو، انواع اردک ها و غازها و کاکائی در مسیر مهاجرت خود تالاب های همدان برای اتراق و استراحت انتخاب کردند. حضور پرتعداد پرندگان مهاجر در تالاب های این استان کم سابقه...

محتوای یک ایمیل داخلی سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که ده‌ها نفر از کارکنان این سازمان به کووید19 مبتلا شده‌اند.

استان مرکزی یکی از چهار قطب صنعتی کشور است و همیشه صحبت از مشارکت اجتماعی صنایع در امور مختلف به عنوان یک مطالبه سرخورده در این استان مطرح بوده است، در واقع صنایع این استان چندان در تحقق این مطالبه موفق نبوده اند، یا حداقل عملکرد آنها عموما بسیار کمتر از آن چیزی بوده که انتظار می رود، خلائی که در دوران کرونا بیشتر نمود پیدا کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از عملیاتی شدن همسان سازی حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر خبر داد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اهمیت و ضرورت رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در شرایطی که شاهد اوج‌گیری کرونا هستیم، به مسافران توصیه کرد که در اتوبوس علاوه بر استفاده ماسک، از صحبت کردن با دیگران یا با تلفن همراه خودداری کنند.

یک روانشناس معتقد است که بی‌تفاوتی برخی افراد نسبت به شرایط فعلی شیوع کووید 19 و بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌ها می‌تواند ناشی از عدم آموزش حساسیت‌های بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی و روانشناختی به افراد در دوران کودکی باشد.

آمار جهانی مبتلایان به کووید 19 تاکنون به 55 میلیون و 943 هزار و 622 نفر رسیده و مرگ یک میلیون و 343 هزار و 388 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (28 آبان ماه) در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است و تداوم این شرایط تا فردا نیز پیش‌بینی می‌شود.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: تعطیلی دو هفته‌ای تهران فرصتی طلایی برای ردیابی فعال مبتلایان به کرونا است تا با قرنطینه و ایزولاسیون آنان شیوع بیماری را کاهش دهیم.

رئیس کنفرانس بین المللی بحران کرونا و مسئولیت های حقوقی و اجتماعی با بیان اینکه اسلام راهکارهای خوبی برای مدیریت بلایای طبیعی و انسانی دارد گفت: دولت باید زیرساخت های بهداشت عمومی را از طریق درآمدهای انفال تامین کند.

مرحله سوم و نهایی یازدهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو برای مشخص شدن مدال‌های 30 نفر برگزیده، به‌صورت ترکیبی (مجازی و حضوری) در زمستان سال جاری برگزار خواهد شد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از پایش واحدهای صنعتی و تولیدی و نمونه برداری از خروجی فاضلاب 60 واحد صنعتی و تولیدی در این استان خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران درباره تاثیر مشکلات اقتصادی بر مراکز نگهداری شبانه‌روزی معلولان و سالمندان و نحوه جبران آنها توضیحاتی ارائه کرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران از کاهش 100 هزار نفری مسافران مترو با کاهش ساعات سرویس دهی خبر داد.