شنبه 31 شهریور 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فردی که به بهانه تحویل اسناد خانه های تعاونی مسکن 12 میلیارد ریال از مالکان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

فرانسه اولین کشور اروپایی است که بیش از دو میلیون مبتلا به کووید -19 را گزارش کرده است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص رعایت حریم خصوصی در شبکه‌های اجتماعی به کاربران هشدار داد و گفت: یکی از عواملی که باعث می‌شود از حساب کاربری (account) شبکه اجتماعی افراد، سوء‌استفاده شود، در اختیار دیگران قرار دادن کدهای ارسالی عضویت در شبکه‌های اجتماعی است.

یک پزشک اورژانس با بیان اینکه پیک فعلی بدترین پیک کرونا محسوب می‌شود، هشدار داد که در صورت عدم رعایت پروتکل ها، ممکن است در آذر و دی ماه میزان جان‌باختگان ناشی از کرونا به ارقام چهار رقمی هم برسد.

مدیر موسسه فرهنگی خاتم گفت: مستند دختر زاگرس با محوریت آسیب‌های اجتماعی زنان و خودسوزی و خودکشی این قشر و معرفی قهرمان و شخصیت اصلی این مجموعه با نماد خودباوری، در اواسط آذرماه باحضور شخصیت‌های فرهنگی و نخبگان اجتماعی به اکران می‌رسد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: با تصویب و ابلاغ دستورالعمل بررسی ضرورت، تصویب و ارزیابی تفاهم نامه‌های منعقده شاهد وحدت رویه در امر مشارکت‌های دستگاه‌ها با آموزش و پرورش خواهیم بود.

هر چند وقت یک بار شاهد وقوع حادثه‌ای مرتبط با سیلندرهای گاز مایع هستیم. این حوادث که گاهی هم در مراکز شارژ یا نگهداری سیلندرها رخ می دهد، خسارت های جانی و مالی بسیاری نیز دارد. روز گذشته نیز انفجار و حریق در محلی که تعدادی سیلندرهای گاز در آن نگهداری می شد موجب جانباختن یک تن و شعله‌ور شدن چند دستگاه خودرو شد. در موارد دیگری هم شاهد انفجار و حریق این سیلندرها در مراکزی بودیم که به صورت...

گزارش‌ها حاکی از آن است که از شدت طوفان آیوتا (Iota) در آمریکای مرکزی کاسته شده اما وقوع سیلاب همچنان ادامه دارد و آمار تلفات این حادثه طبیعی رو به افزایش است.

کارگروه مطالعات فوری پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در آخرین توصیه نامه سیاستی خود که 24 آبان ماه نهایی شده به ارتقای سلامت روان در نظام آموزش در دوره همه گیری کرونا و پسا کرونا پرداخته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفت: اگر مجوزی از سوی مناطق آزاد صادر می شود باید خود پاسخگوی آن باشند.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: محدودیت رفت و آمد از آخر هفته جاری در سراسر ترکیه اعمال خواهد شد.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی که بیانگر حجم عظیمی از مسافران در جاده‌های منتهی به شمال کشور بود، گفت: دیشب مردم در سفر به شمال حماسه آفریدند، تصور نمی‌کردیم تا این اندازه برای رفتن به سفر قبل از آغاز محدودیت‌ها برنامه‌ریزی داشته باشند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران طی نامه‌ای به وزیر بهداشت پیشنهاد بررسی مجوز ذخیره یا بازخرید کلیه مرخصی‌های استحقاقی استفاده نشده پرسنل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را مطرح کرد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه حدود 50 درصد از توان دفاعی کشورمان را سربازان تشکیل می دهند، گفت: از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون بیش از 17 میلیون سرباز داشته‌ایم که از این تعداد 3 میلیون سرباز در هشت سال دفاع مقدس حضور موثر داشته اند.

رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه رعایت پروتکل‌ها و پرهیز از ترددهای غیرضرور طی این دو هفته تعطیلی مطمئنا در قطع زنجیره انتقال بیماری تاثیرگذار خواهد بود، عنوان کرد: در صورت اجرای دقیق این طرح چه از سوی مردم و چه از سوی مسئولان و مجریان طرح، چرخه انتقال تا حدودی قطع شده و بار بیماری کاهش پیدا می‌کند، در این صورت کنترل اپیدمی بسیار راحت‌تر خواهد بود.

استادپردیس فارابی دانشگاه تهران گفت: اگر در قتل از قصاص صرف نظر شد نباید به مجازات سه سال حبس برسیم، زیرا فاصله قصاص و سه سال بسیار فاحش است وبعد از قصاص مجازات حبس ابد و حبس درجه یک است واین سیاست هایی است که حقوق کیفری اسلام به ما اجازه داده است.