شنبه 31 شهریور 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

این روزها از گوشه و کنار جهان اخبار خوشایندی درباره ساخت واکسن کرونا به گوش می رسد. در حال حاضر 12 واکسن در فاز سوم بالینی خود به سر می برند و با اعلام کمپانی آمریکایی مبنی بر ایجاد بیش از 94.5 درصد ایمنی توسط واکسن مادرنا، چهارمین واکسن کرونا با موفقیت فاز سوم بالینی خود را پشت سر گذاشت و حالا باید منتظر شنیدن خبرهای خوب از محققان فعال در این زمینه مبنی بر دریافت تأییدیه نهایی سازمان...

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان از حادثه فوت یکی از اهالی روستای اورامان در شهرستان سروآباد ابراز تاسف کرد.

شنیدن یک داستان مثبت دیگر درباره نتایج آزمایش واکسن کرونا توسط شرکت داروسازی Moderna بسیار هیجان انگیز بود و آنچه که اکثر محققان اذعان دارند این است که یک واکسن خوب محتمل ترین روش برای پایان دادن به همه گیری کرونا در دنیا است، اما در این میان سوالات زیادی درباره این واکسن ها مطرح است.

یک متخصص بیماری‌های زنان با اشاره به مهمترین راه‌های انتقال ویروس HPV، روش‌های جلوگیری از ابتلا و همچنین درمان آن را تشریح کرد.

دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله کرونا ضمن تشریح جزییات روند صدور مجوز کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا، گفت: ما اگر بخواهیم قول واکسیناسیون جمعی را به مردم کشورمان بدهیم احتمالا مهر ماه سال 1400 است.

دستیار ویژه حقوق شهروندی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: تصویب لایحه «تشدید مجازات پدر و جد پدری مرتکب قتل فرزند»، در کمیسیون های فرعی و اصلی دولت فرآیند طولانی در پیش دارد چرا که پس از کسب نظرات کارشناسی قوه قضائیه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری، بایستی در کمیسیون های فرعی و اصلی لوایح دولت بررسی شود و از حیث تسریع در مطرح شدن لایحه در کمیسیون های مذکور نیازمند در اولویت قرار...

عضو کمیته اپیدمیولوژی ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران با انتقاد از ترغیب و ترویج بدون استدلال جامعه به سمت انجام تست‌های PCR انبوه، ضمن هشدار نسبت به سودجویی برخی افراد و شرکت‌ها از بازار آشفته کرونا در کشور، گفت: انجام تست‌های انبوه تنها برای گروه‌های پرخطر و افراد در تماس با مبتلایان و با هدف شناسایی کانون‌های انتشار آلودگی ویروس اثربخش خواهد بود، البته به شرطی که کل افراد...

مطالعات پزشکی تازه نشان می‌دهد که آلرژی‌ها، احتمال ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -19 را افزایش نمی‌دهند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با تاکید بر لزوم قطع زنجیره سرایت کرونا، گفت: با ادامه روند فعلی، میزان مرگ و میر بالا می رود. اعمال محدودیت های جدید قطعا می تواند منجر به کاهش ابتلا و قطع زنجیره بیماری شود.

رییس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی سازمان هواشناسی ضمن اشاره به راه‌اندازی سامانه های هشدار سیل نسل چهارم در تهران گفت: این سامانه‌ها به‌تدریج در سایر کانون‌های جمعیتی و سیل‌خیز کشور نیز راه‌اندازی می‌شوند و با استفاده از آن‌ها امکان وقوع سیل و یخبندان و سرمازدگی حداقل از سه تا پنج روز قبل از وقوع وجود دارد.

معاون گردشگری در کمیته راهبری حساب‌های اقماری گردشگری، استفاده از راهنمایان گردشگری را در جریان این طرح پیشنهاد کرد و رییس مرکز آمار هم برای چندمین‌بار از نیروی انتظامی خواست بیشتر پای کار باشد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در تشریح آخرین جزییات محدودیت منع تردد از ساعت 21 تا 4 صبح گفت: اگر به هر طریقی خودروهای شهرهای زرد، نارنجی و قرمز وارد جاده‌ها شوند و در جاده‌ها مشاهده شوند خودروهای شهرهای قرمز یک‌میلیون تومان و شهرهای زرد و نارنجی تا 500 هزار تومان جریمه می‌شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تخریب دیواره محل گودبرداری و مصدومیت سه نفر خبر داد.

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: اعمال جریمه یک میلیون تومانی برای خروج خودروهای با پلاک بومی از شهرهای قرمز هر 24 ساعت یکبار در صورت مشاهده پلیس و یا دوربین‌ها انجام خواهد شد.

پژوهشگر و استاد دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش از بابت ساختار، مبهم، غیرعلمی، غیرکارشناسی و غیرعملیاتی بوده و دارای ساختار عملیاتی نیست گفت: تاکنون چانه زنی هایی که در مرحله نهایی شدن بودجه رخ می دهد نتوانسته است گره گشا باشد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره خصوصی سازی گفت: باید تعریف دقیقی داشته باشیم که منظور از خصوصی سازی چیست؟ ما نمیتوانیم طبق قانون به این سمت برویم. موضوع خرید خدمات آموزشی است و شرایطی هم برای آن وجود دارد. حدو 13 هزار و 200 معلم خرید خدمت داریم که 340 هزار دانش آموز را در سطح کشور تحت پوشش دارند. ما به دلیل اجرای نظام شش - سه - سه دچار کمبود معلم شدیم و از...